Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR'ke met hoge saturatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR'ke met hoge saturatie

Hier een probeerseltje (f14 1/100)

Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

Re: HDR'ke met hoge saturatie

Geen reactie
    Ik weet dat het eruit ziet als een kleurboek voor kleuters ...
    Ik wou in de eerste plaats het prachtige bloemenveld vastleggen, met daarachter het huisje, gevolgd door het bos en dan de lucht.
    Het speciale hier was, dat er zonnestralen op het huisje vielen ... jammer dat ze niet sterk genoeg waren voor op de foto.
    De foto is hdr maar kon wel scherper. Ik heb deze express wat softer gemaakt om een dromerig en idylisch portretje te scheppen ...

Comment

Geduld is een schone zaak... zelfs in de fotografie.
      Sprookjesachtige sfeer op de foto, leuk.

Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Vind de compo heel goed, maar de kleuren iets te gesatureerd.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Voor mij iets te geel op de voorgrond. Misschien een panoramaatje van maken met onderaan een flink stuk eraf, of bovenaan iets er af doen. Krijg je een foto met een mooie diepte en een prima compo.

Comment

Vind hem goed zoals hij is. Heel idyllisch.
            Is het een HDR van verschillende foto's? Er lijkt mij nl wel een beetje scherpte verloren te zijn gegaan..

Comment

Geen slechte, maar het geel trekt teveel de aandacht als je een eerste blik op de foto geeft. Ik zou wat croppen (geel gedeeltelijk weg, zoals FestinaLente ook al aangeeft). De hut zal dan ook beter overkomen (compo).
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

ha, eentje die ik ken.... Helleketelbos met het huisje van Okke
                die staturatie mag maar de foto mag gerust langs onder wat afgesneden worden en wat jammer van dat verlies van scherpte (wind )
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De foto vroeg om veel en mooie kleuren, dat is waar, maar op de achtergrond zie je eigenlijk dat het donker bewolkt is, dan botsen de felle gele kleuren beetje met het weer en lijkt het allemaal beetje té gemaakt.

Wachten op een blauwe hemel en dan nog es teruggaan

Comment

Net dat contrast tussen donkere hemel en kleurige voorgrond vind ik goed
                    Mag er wel wezen, die foto (of pano zoals eerder gesuggereerd)
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

'k vind hem heel knap, doet me wat denken aan cowboyhuisjes in jaren '50 -'60 westerns
                      http://www.dannydemeyer.be

Comment

of pano zoals eerder gesuggereerd
                        Op zich een goed, zomers gevoel, beeld

Ik zou toch ook eens proberen met : 1/2 lucht en 1/2 gele bloemen eraf.
                        zou mooie pano zijn.
                        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          De foto vroeg om veel en mooie kleuren, dat is waar, maar op de achtergrond zie je eigenlijk dat het donker bewolkt is, dan botsen de felle gele kleuren beetje met het weer en lijkt het allemaal beetje té gemaakt.

Wachten op een blauwe hemel en dan nog es teruggaan
                          bedankt. Echter was het wel degelijk zonnig en blauw, enkel sommige delen van de lucht niet Zie het rode dak waar een sterk puntlicht waarneembaar is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
                            bedankt. Echter was het wel degelijk zonnig en blauw, enkel sommige delen van de lucht niet Zie het rode dak waar een sterk puntlicht waarneembaar is
                            Ja, had het gezien. Wel jammer dan dat je het gat in het wolkendek er niet op kreeg..

Enfin, zeer fotogenieke locatie en mooi vastgelegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              ha, eentje die ik ken.... Helleketelbos met het huisje van Okke
                              die staturatie mag maar de foto mag gerust langs onder wat afgesneden worden en wat jammer van dat verlies van scherpte (wind )
                              Ha, en wie is die Okke dan wel
                              Ik ben wel een rasechte poperingenaar
                              Heb eens uw website bekeken, zitten prachtige plaatjes bij

Comment

Working...
                              X