Geen reactie
Ik weet dat het eruit ziet als een kleurboek voor kleuters ...
Ik wou in de eerste plaats het prachtige bloemenveld vastleggen, met daarachter het huisje, gevolgd door het bos en dan de lucht.
Het speciale hier was, dat er zonnestralen op het huisje vielen ... jammer dat ze niet sterk genoeg waren voor op de foto.
De foto is hdr maar kon wel scherper. Ik heb deze express wat softer gemaakt om een dromerig en idylisch portretje te scheppen ...
Voor mij iets te geel op de voorgrond. Misschien een panoramaatje van maken met onderaan een flink stuk eraf, of bovenaan iets er af doen. Krijg je een foto met een mooie diepte en een prima compo.
Geen slechte, maar het geel trekt teveel de aandacht als je een eerste blik op de foto geeft. Ik zou wat croppen (geel gedeeltelijk weg, zoals FestinaLente ook al aangeeft). De hut zal dan ook beter overkomen (compo).
ha, eentje die ik ken.... Helleketelbos met het huisje van Okke
die staturatie mag maar de foto mag gerust langs onder wat afgesneden worden en wat jammer van dat verlies van scherpte (wind )
De foto vroeg om veel en mooie kleuren, dat is waar, maar op de achtergrond zie je eigenlijk dat het donker bewolkt is, dan botsen de felle gele kleuren beetje met het weer en lijkt het allemaal beetje té gemaakt.
Wachten op een blauwe hemel en dan nog es teruggaan
Net dat contrast tussen donkere hemel en kleurige voorgrond vind ik goed
Mag er wel wezen, die foto (of pano zoals eerder gesuggereerd)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
De foto vroeg om veel en mooie kleuren, dat is waar, maar op de achtergrond zie je eigenlijk dat het donker bewolkt is, dan botsen de felle gele kleuren beetje met het weer en lijkt het allemaal beetje té gemaakt.
Wachten op een blauwe hemel en dan nog es teruggaan
bedankt. Echter was het wel degelijk zonnig en blauw, enkel sommige delen van de lucht niet Zie het rode dak waar een sterk puntlicht waarneembaar is
ha, eentje die ik ken.... Helleketelbos met het huisje van Okke
die staturatie mag maar de foto mag gerust langs onder wat afgesneden worden en wat jammer van dat verlies van scherpte (wind )
Ha, en wie is die Okke dan wel
Ik ben wel een rasechte poperingenaar
Heb eens uw website bekeken, zitten prachtige plaatjes bij
Comment