Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuweling

Hallo

Even enkele foto's posten van tijdens onze reis in Allemont (Alpe d'Huez) van op wandelingen enz....
    Deze foto's zijn genomen met een Nytech cameraatje van de Lidl met 6,3 Mp
    Omdat de batterijen van dit toestel aan hun einde waren heb ik besloten om eens een goed toestel te kopen (wel altijd tevreden geweest over mijn Nytech) en ik hoop dat dit met de Nikon D300 icm de Nikkor 18-200 VR het geval is.
    Wat ik graag geweten had, mss domme vragen maar ik ben nieuweling:
    - is het met bijgeleverde software mogelijk om foto's beperkt te bewerken?
    - kan met de bijgeleverde software een RAW- foto omgezet worden naar JPEG zodat je eigenlijk alleen in RAW kunt fotograferen?
    - wat betreft belichtingscorrectie, is dit iets wat je snel onder de knie krijgt, aanvoelt voor vb. fotografie van zwarte of zeer witte onderwerpen daar ik gezien het dat de belichtingsmeter voor de D200 18% grijs is (weet niet voor de D300) en ook gelezen heb dat je dan de voorgestelde belichting wat moet aanpassen of kan je na gewenning voorspellen welke correctie noodzakelijk is bij verschillende omstandigheden.

Commentaar is altijd welkom want ik ben op zoek naar methoden, technieken, tips om mijn foto's steeds te verbeteren
    Last edited by Wim1960; 7 april 2008, 13:23. Reden: topic start samengevoegd
    D700 + Nikon 50mm f1.4 + Nikon 28mm f1.8
    Neem gerust ook een kijkje op mijn blog: http://pietersoenensfotografie.blogspot.be

Re: Nieuweling

Ik denk...

Dat je misschien beter eerst eens...
    - de forumregeltjes leest (slechts drie foto's per post zijn toegestaan)
    - en het "testforum" even naleest over hoe je foto's kan posten.

Nu zijn ze een tikkeltje te klein om deftig te bekijken.

Comment

Re: Nieuweling

Hartelijk welkom op het forum, maaaaaar Lees om te beginnen DIT eerst even. Je foto's mogen groter, en 15 stuks is een beetje te veel van het goede, een mooie start , dat wel maar iets rustiger aan Hierom heb ik er 12 verwijderd.

Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
      X