Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's hier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste foto's hier

nou eindelijk heb ik me camera, een fujifilm finepix s5700 vorige week binnengekregen. meteen een aantal foto's gemaakt. vandaag was het mooi weer. dus ik dacht, laat ik is foto's maken binnenshuis en buitenshuis.
    ik heb de foto's via imageshack verkleind naar 800x 600, dus misschien is de kwaliteit iets minder geworden. ik dacht dat ik deze foto's op stand P had gemaakt (dus ook vol automatisch) ik heb nog zoveel andere foto's gemaakt, maar er mogen maar 3 per topic als ik het goed hebt.

tulp binnenshuis:

geen idee welke bloem:

stronk hout:

Last edited by jelleH; 6 april 2008, 13:32.

Re: eerste foto's hier

Eerste heeft een goede scherpstelling en is voldoende scherp op de juiste plaats. Misschien is het licht ietwat te fel, maar hij heeft wel iets.

Tweede zou anders gekadreerd kunnen worden. Niets mis met een bloem in zijn omgeving, maar ze kijkt een beetje naar rechts onder, dus kon je ze misschien beter links boven gezet hebben. Scherpte is andermaal goed.

Derde... de stronk staat er niet helemaal op, en zo vind ik hem een beetje banaal. Ik zou hem er zeker proberen helemaal op te krijgen en hem plaatsen op een punt van de gulden snede, en de ruimte rondom mee gebruiken om deze stronk het onderwerp van je foto te maken. (Tips voor compositie vind je HIER.)

Comment

Re: eerste foto's hier

oke, nouja bedankt voor de tips. ik zal een ander topic openen voor nog 3 foto's die ik ook hebt gemaakt.

Comment

Working...
      X