Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportfotografie baseball

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportfotografie baseball

    onlangs op baseball wedstrijd miniemen volgende foto's van pitcher en catcher gemaakt, graag jullie bemerkingen qua gehalte, compositie enz, enz,


    f8, 188mm


    1/200, f5, 135mm
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: sportfotografie baseball

    Het gezicht van de sporter is moo scherp. De compositie van de 1e is heel goed en je hebt de bal te pakken!. Je kunt het diagragma op f4 zetten dan wordt de achtergrond nog wat vager.

    Bij de 2e is het jammer dat de voetjes er niet helemaal op staan. Je hebt wel goed ruimte gehouden in de kijkrichting.

    Deze mogen best in de rubriek showcase sport hoor. Dit is het beginnersniveau al ontstegen.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: sportfotografie baseball

      Deze foto's zijn zeker al meer dan beginners.
      De eerste had ik meer ruimte links gegeven.
      De tweede, ja spijtig van dat voetje.
      Voor de rest goede belichting en mits een groter diafragma was de achtergrond mooier, maar dat is wat muggeziften
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: sportfotografie baseball

        mooi met welke lens als ik vragen mag ?
        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

        Comment


        • #5
          Re: sportfotografie baseball

          Canon 70-200 L f4

          maandje of twee in bezit, prachtige lens, wilde eerst Canon 70-300 IS doch collega raadde deze L lens aan
          Last edited by schorrie; 3 april 2008, 22:39.
          Eos R
          Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

          Comment


          • #6
            Re: sportfotografie baseball

            De verbeteringen die ik kan zien, situeren zich enkel op het vlak van de compositie. De eerste meer ruimte links, de tweede, weg met de ruimte links en meer ruimte in gooirichting. Foto's zijn mooi scherp en goed van kleuren. Het wit, en dat is het moeilijkste, zit op het randje, zeker bij de eerste.

            Comment


            • #7
              Re: sportfotografie baseball

              De eerste is de mooiste.
              Ik zou zeker aanraden hem in te dienen bij de uitdaging van canon.

              Oh wacht...
              Canon EOS 7D | EF-S 15-85mm IS | EF-S 60mm Macro

              Comment


              • #8
                Re: sportfotografie baseball

                Hallo vraagske, die eerste foto waar vind ik heel mooi van kleur en heel dicht getrokken, ik lees dat je 70-200 f4 hebt vraag me af stond jij dan zo dicht bij de thuisplaat, ik fotografeer ook baseball maar vind 200 toch te weinig voor closup foto te nemen 300 en zelfs 400 , ik wou ook de f4 kopen of twijfel om toch de 2,8 te nemen van canon en er is ook nog een nieuwe 120-400 van sigma die heel schappelijk is van prijs,groetjes en nog veel baseball genod

                Comment


                • #9
                  Re: sportfotografie baseball

                  Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                  Het gezicht van de sporter is moo scherp. De compositie van de 1e is heel goed en je hebt de bal te pakken!. Je kunt het diagragma op f4 zetten dan wordt de achtergrond nog wat vager.

                  Bij de 2e is het jammer dat de voetjes er niet helemaal op staan. Je hebt wel goed ruimte gehouden in de kijkrichting.

                  Deze mogen best in de rubriek showcase sport hoor. Dit is het beginnersniveau al ontstegen.
                  Hier sluit ik me bij aan
                  I only shoot reflections...
                  Canon 600D , 18-55mm IS , 28-90mm , 75-300mm

                  Comment

                  Working...
                  X