Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Averechten Heist Op Den Berg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Averechten Heist Op Den Berg

Het is voor de eerste keer dat ik hier foto's post.
    Enkele weken geleden bij het wandelen in het Natuurreservaat 'Averechten' te Heist Op Den Berg had ik m'n nieuw toestel Panasonic FZ18 bij me. Na het toestel te leren gebruiken en de toeters bellen onder handen te krijgen zijn dit m'n eerste foto's in de natuur.
    Ben zeker dat het beter kan , maar iedereen moet leren. Dus, ik sta open voor alle mogelijke commentaar. Als ik er maar uit leer.

1/250s
    f/4,5
    ISO 100

1/60s
    f/3,6
    ISO 100

1/125s
    f/3,2
    ISO 100
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Re: Averechten Heist Op Den Berg

Je foto's typeren het park goed. De dreven zijn er een beetje monotoon - je moet in de winter al geluk hebben met een bijzondere lichtinval om er iets moois van te maken. Tijdens de herfst is dit deel van het park wel fotogenieker.

Het boerderijtje met al die schapen vind ik de meest pittoreske kant van dit domein.

Ik wandel hier van tijd tot tijd en heb er eigenlijk nog niet veel mooie shots gemaakt, op een occasionele toevalstreffer na. Blijf a.u.b. foto's van dit domein posten, andermans kijk op iets wat je zelf kent is altijd interessant en tot nog toe 'ligt' dit domein me niet
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ook ik ben van die streek afkomstig en kom eens af en toe in de Averegten. Het is inderdaad niet het gemakkelijkste gebied om in beeld te brengen. De keren dat ik er heb gefotografeerd heb ik mij meestal beperkt tot macro.

Toch kan er volgens mij wel wat verbeterd worden aan de foto's, namelijk :

foto1 : het lijkt of je hier wat algemene scherpte mist ondanks de exif. Misschien ken je eens een hogere f-waarde (kleiner diafragma) proberen om meer scherptediepte in je foto te brengen. Probeer eens een stukje dreef afgelijnd met grotere bomen te vinden, dat is waarschijnlijk ook fotogenieker.

foto2: Misschien had je hier meer pad in beeld kunnen brengen en het pad als hoofdonderwerp van je foto het oog door de foto kunnen laten leiden.
      Het was misschien ook beter om die eerste bom niet mee op de foto te zetten, daar deze net in de schaduw staat en zo nogal donker overkomt.

foto3: Foto's nemen met tegenlicht is vragen om problemen. Dat lukt meestal enkel als je de zon ergens kan achter verbergen (dikke boom) of veel later of vroeger op de dag zodat je meer kleur krijgt in je opname. Een van de gevolgen van tegenlichtfoto's kan je ook op jou foto zien nl. het blauwige vlekje linksonder op je foto, lensflare genaaamd.

Eén raad, fotografeer veel en volg -als je het er voor over hebt- best ergens een cursus, eventueel online. Ook het volgen van fotobeoordeling hier op BD -en dan niet alleen je eigen foto's- kan je enorm veel bijbrengen. Wanneer je de basistechnieken onder de knie hebt en je camera kent wordt fotografie al een stuk makkelijker en kan je je gaan concentreren op je onderwerp.

Mvg,

Luc
      Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Comment

Laurens, Digiluc,
        Bedankt voor jullie reacties.
        Zal zeker meer willen leren en moet misschien ook eens mee op shooting days gaan. Daar heb je ook de betere aanwezig en kan je van hun leren.
        Gezien jullie ook uit de streek zijn, doen jullie mee aan shooting days? Waarom mekaar niet eens ontmoeten, ik ben zeker dat ik van jullie ook kan leren.
        Ook moet ik zeggen dat ik fietsen (geen wielrenner, maar een familiefietser) combineer met fotografie. Zo ga ik een nu een reportage maken van een rit waarin ik met foto en tekst de belangrijke bezienswaardigheden moet bespreken. Resultaat kan in het blad 'Fietsen Moet Kunnen' komen. Dus, goede foto's is belangrijk.
        Tips om bij te leren zijn welkom.
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Working...
        X