Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste maal met bigma op stap in de ardennen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste maal met bigma op stap in de ardennen

1/500 - F/6.3 @ 500 MM
    ISO 800

1/125 - F/6.3 @ 500 MM
    ISO 1600

1/125 - F/4 @ 50 MM
    ISO 400

zoals je dus ziet is mijn grootste probleem ruis... meeste foto's zijn dan ook gemaakt bij schemeravond... Moet ook altijd zeer snel gaan om te fotograferen bij laatste was ik zelfs vergeten lock af te zetten waardoor ik maar op 50mm zat.
    Alle foto's die hier staan zijn gemaakt uit de hand omda't de mogelijkheid er niet echt was van zich ergens stil te houden...
    Volgende x dat ik ga staat een ding al vast!! camouflagenet en statief gaan zeker mee (hopelijk ook minder bewolkt weer maakt alles makkelijker).

Ideetjes, dingen waar ik moet op letten bij fotograferen van wild, shoot want ik ben hier om te leren
    to buy or not to buy
    that's the question

Re: eerste maal met bigma op stap in de ardennen

Je geeft het zelf al aan, een statief zodat je niet op iso 400 vast zit, iets beter weer voor de snelheid en .....iets meer mm dat was een inkopper. Probeer ook vrijzicht te houden de eerste meters. De takken bij het zwijn zijn erg storend, de konijnen staan er, buiten de ruis, wel aardig op, en de ree staat nu gewoon te ver weg, maar dat los je wel op als je de lens lock er af hebt . Laat snel de nieuwe foto's zien.
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Wat je nodig hebt buiten de D50 en de Bigma?
      - geduld
      - beter weer/meer licht
      - vetrouwen dat de D50 goed belicht (manueel belichten niet doen als het snel moet, alleen in de studio). De spotbelichting van de D50 werkt uitstekend
      - statief
      - geluk dat op het juiste moment op de juiste plaats bent

Gewoon noggus doen
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

nieuwe foto's komen er zeker en vast!!
        het enige grote probleem is eigenlijk dat je maar enkele seconden hebt om al die beestjes vast te leggen op de gevoelige plaat (of zelfs nog niet)... en afstanden om dieren in het wild (en zeker overdag) te fotograferen zijn groot... bij schemeravond zie je er veel meer en raak je iets dichter bij maar dan zal ik toch een beter fototoestel nodig hebben (meer iso's en minder ruis) en/of lens (F2.8 op minstens 500mm )
        het enige jammere aan heel deze zaak zijn centjes.. veel centjes nuja onder het motto het kan altijd beter ga ik er vlug een nieuwe maken => morgen dwars door vlaanderen (als het weer het toelaat tenminste)
        to buy or not to buy
        that's the question

Comment

50-500 op D50 is een uitstekende combinatie, beter zelfs dan een 50-500 op D200, die is dan weer te kritisch voor de lens.
          De lichtmeting van de D50 werkt idd voortreffelijk en spotmeting is de aangewezen optie op 500mm. De witbalans van de D50 is dan weer iets minder nauwkeurig en het verdient de voorkeur ze in te stellen naar weertype.
          Vanaf een aantal meter (10-15 meter) is het wijdste diafragma (F6.3) genoeg om scherpe beelden te hebben, liever een wijd diafragma dan een te lage sluiter.
          Statief valt in ieder geval aan te bevelen, maar mits wat oefening en zonder al te veel te "mikken" (lees : aarzelen) is de lens heel goed uit de hand bruikbaar, wel vanaf sluitertijden van 1/500" minimaal.
          ISO 400 mag geen beletsel zijn om goede beelden te hebben met de D50, op voorwaarde dat je correct belicht. Bij teveel onderbelichting kan je beter hoger in de ISO's gaan, belichting optrekken in nabewerking geeft nog veel meer ruis dan hogere ISO's gebruiken.
          Wat je vooral nodig hebt : veel oefening ! Trek naar een vijver en oefen op de eendjes daar, 't zijn dankbare onderwerpen en ze vluchten niet snel.
          Het kost een paar weken om de lens echt goed leren te gebruiken, maar dan geeft ze je ook wat terug.
          Last edited by elsan; 26 maart 2008, 07:33.
          fotosite

Comment

ik denk dat zo goed als alles al gezegd is in bovenstaande topics...

Wat betreft de foto's zelf, ik zou je onderwerpen (vooral bij de konijntjes en de ree) er minder centraal opzetten. Bij je konijntjes mocht je aan de rechterkant meer plaats laten en bij de ree aan de linkerkant... Zodoende kijken ze meer de foto "in" en is de foto compositorisch (typo?) beter in orde.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Working...
            X