Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dakarsport rally Ijmuiden NL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dakarsport rally Ijmuiden NL

Mijn eerste topic op dit forum hier. Ik heb via het Nikon forum de tip gekregen van Kees om me hier aan te melden (hier op het forum bekend als KvP).
    Omdat ik net nieuw ben heb ik, in dit topic, meteen van de gelegenheid gebuik gemaakt mij voor te stellen.
    Ik ben dus Dennis. Iets langer dan een jaartje bezig met fotografie. Heb al eerder iets gedaan met fotografie maar dat was echt kiekjes maken en had verder niets te betekenen. Als eerste een 2e hands Nikon D1H aangeschaft met een 70-200VR, ook 2e hands. Redelijk geodkoop geprijst omdat de lens wat uiterlijke beschadigingen had. Hierna een 50mm 1.8 aangeschaft. Het laatste half jaar merkte ik dat de D1H met 2.7MP toch wat aan de krappe kant was en heb daarom een 2e hands D200 gekocht. Prima camera alleen lonkte de D300 naar me. Ik wil me gaan bezighouden met fotografie op alle vlakken, waaronder ook fotografie bij feesten en concerten. Toen kwam ik een advertentie tegen waarin de D300 voor een mooie prijs te koop stond.
    Ik heb deze dan ook aangeschaft en ben meteen voor een 17-55 f/2.8 gegaan. Best heftig in zo'n korte tijd, maar ik heb nu wel de set waar ik voor wilde gaan. Op mijn lijstje staan nog de 85mm f/1.4 en de 105mm VR micro Nikkor.

Genoeg gezever, ik heb ook nog wat foto's gemaakt. Voor het eerst op zo'n evenement geweest om te zien of het leuk is om daar vaken te gaan fotograferen. Ik moet zeggen, het was bijzonder koud en winderig! Ik voelde op het laatst niet eens meer of ik de ontspanknop half of helemaal ingedrukt had . Ik heb op diafragmavoorkeuze geschoten. Volgende keer wil ik op sluitertijdvoorkeuze proberen om er snelheid in te krijgen.
    Bedankt voor het kijken/commentaar geven .

1.

2.

3.
    Last edited by Dennis71; 22 maart 2008, 16:47.
    Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Re: Dakarsport rally Ijmuiden NL

Stuk voor stuk prima plaatjes, maar lees even de forumregeltjes... maximum 3 foto's per post en per rubriek slechts 1 post per dag.
    Afhankelijk van die foto's die er staan, zal ik proberen van er nadien nog wat commentaar bij te zetten, maar er is zeker niet veel op aan te merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Stuk voor stuk prima plaatjes, maar lees even de forumregeltjes... maximum 3 foto's per post en per rubriek slechts 1 post per dag.
      Afhankelijk van die foto's die er staan, zal ik proberen van er nadien nog wat commentaar bij te zetten, maar er is zeker niet veel op aan te merken.
      Zo zie je maar weer...te enthousiast van start gegaan.
      Heb het aangepast, excusses.

Groet,
      Dennis
      Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

3 mooie scherpe platen, met een voorkeur voor de tweede
        Niet veel op aan te merken
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Je laat meteen drie van je beste staan. Heerlijke plaatjes hoor. Stuk voor stuk zit er actie in en ze zijn lekker vlijmscherp. Eerste vind ik perfect gekadreerd met ietwat ruimte in rijrichting en toch lekker close. Tweede staat misschien iets te centraal, en de derde vind ik prima zo (misschien iets hoger in 't kader, maar 't kan zo ook). De actie zit er hier sowieso in door het opspattende slijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
            3 mooie scherpe platen, met een voorkeur voor de tweede
            Niet veel op aan te merken
            Bedankt voor je reactie renzowoef

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Je laat meteen drie van je beste staan. Heerlijke plaatjes hoor. Stuk voor stuk zit er actie in en ze zijn lekker vlijmscherp. Eerste vind ik perfect gekadreerd met ietwat ruimte in rijrichting en toch lekker close. Tweede staat misschien iets te centraal, en de derde vind ik prima zo (misschien iets hoger in 't kader, maar 't kan zo ook). De actie zit er hier sowieso in door het opspattende slijk.
            Thx FestinaLente,
            De 2e had ik te weinig rechts van de auto. Als ik vervolgens links iets zou afkaderen dan is de snelheid een beetje uit de foto. Wel iets om op te letten de volgende keer!

Bedankt voor je reactie en opmerkingen,
            Dennis
            Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

knappe foto's. Die eerste foto spreekt me het meest aan door de DOF, alleen jammer van de compo (achterkant kan er nog maar net op).
              Heb je toevallig exif data? vooral sluitertijd hier interesseert me.

Grtz,
              Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimL Bekijk bericht
                knappe foto's. Die eerste foto spreekt me het meest aan door de DOF, alleen jammer van de compo (achterkant kan er nog maar net op).
                Heb je toevallig exif data? vooral sluitertijd hier interesseert me.

Grtz,
                Tim
                Dag Tim,

Bedankt voor je reactie. De bestuurder moest nog behoorlijk gasgeven anders had de achterkant er helemaal niet opgestaan . Ik zie wat je bedoeld hoor, helaas heeft het orgineel niets extra meer.
                De orginelen staan op mijn andere pc dus exif heb ik zo 1 2 3 niet voor je, maar ik geloof 1/250. Morgen zal ik de exif waarden erbij plaatsen.

Groet,
                Dennis
                Dennis

www.dennisbeekelaar.com

Comment

Working...
                X