Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto op het forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto op het forum

Hallo,

Ik ben nieuw op BD en probeer bij deze een eerste maal een foto op het forum te plaatsen. Foto is gemaakt met een Canon Powershot A70 op volautomatisch?! Wacht ondertussen ongeduldig op mijn EOS 350D om weldra meerdere foto's te mogen posten.
    Commentaar op mijn eerste BD foto mag.
    Groeten.

Heb jouw raad opgevolgt Jos en hopelijk is de foto nu wel te zien. Alle begin is moeilijk, nogmaals bedankt. Commentaar op de foto mag alsnog.
    Last edited by Ducatipatje; 16 maart 2008, 00:47. Reden: Advies Jos

Re: Eerste foto op het forum

Welkom op BD!

Tja, dat scheve kruis valt onmiddellijk op.

De kleurtjes en de scherpte zijn prima.

Zeg nu zelf, 't is niet écht een foto die uitnodigt om wat langer te blijven kijken, hé?

Maar ja ... je eerste foto op BD is een feit. 't Kan eigenlijk alleen maar beter worden.
    Last edited by Jos Vanhengel; 16 maart 2008, 00:57.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Welkom op BD.

Ik sluit me aan bij Jos.
      Wat me een beetje stoort is de grote dakpartij, linksvoor, en doordat die zo prominent aanwezig is, belemmer je het zicht op wat er achter ligt. Het is vaak gebruikt, een voorwerp op de voorgrond als "referentiepunt" om diepte aan het plaatje te geven. Hier is het te groot aanwezig.
      Wel goed is de algehele scherptediepte en scherpte, die je bijna enkel met een compact kan halen. Die dingen hebben dus ook hun voordelen, vooral bij landschappen.

Comment

Je geeft hier alleszins blijk van zin voor compositie, al is die hier niet 100% te noemen. Je bent op de goede weg. Met je Powershot kun je ook veel doen hoor, je mag niet denken dat alles opgelost is met een spiegelreflex hoor want je moet het in de eerste plaats zien, de apparatuur komt op de tweede plaats. Een duidelijk voorbeeld daarvan op het forum is Xray. Bekijk zijn foto's eens ... met een Powershot.
        gegroet, Ludo

Comment

Working...
        X