Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste poging
Collapse
X
-
-
Re: eerste poging
Ik vind dit eigenlijk een erg goede foto. Je hebt hier erg goed de keukensfeer vastgelegd. De hardwerkende kokkin in haar keuken omringd door de stoom die opstijgt uit haar potten en pannen is prachtig weergegeven.
Ook het zwart/wit werkt hier prima.
Sommigen gaan misschien zeggen dat de achtergrond (links van het onderwerp) nogal rommelig is maar die wordt hier voor mij (ook mede door de belichting) net voldoende in beeld gehouden om interessant te zijn en toch niet storend te zijn.
Eén klein minpuntje zijn de paar uitgebrande witte vlekken (vooral ter hoogte van de schouders van de kokkin) Misschien eens proberen om indirect te flitsen of een diffuser op je flits te zetten.
Mogelijk is dit wel jou eerste foto op BD maar ik denk zeker niet dat dit jou eerste foto is. Zonder de overbelichte vlekken mocht deze van mij direct in showcase.
Mvg,
LucNeem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be
-
Dank je wel voor je reactie , het is inderdaad zo dat dit m'n eerste poging is om op BD een foto te zetten.
Het is nu sinds 1 jaar dat ik met een digitaal toestel werk (Nikon D80).
Ik fotograffeerde voorheen met een analoog toestel.
Ik heb al doende veel geleerd maar maak geregeld nog technische fouten, gelijk hier die overbelichting in haar schort.
Meestal moet je een foto toch nogal snel nemen en weet je vooraf niet welke fout je gaat begaan. Flitsen is voor mij meestal zo uit d'n boze.
Is dit alleen op te lossen door te flitsen?
Comment
-
Waarom is flitsen uit den boze ? Flitsen is in veel gevallen zelfs aangewezen, zeker wanneer je met je licht goed zit en je gaat invulflitsen. Je krijgt dan menglicht, waardoor het niet opvalt dat er geflitst is.
Geen idee welke lichtmeting je gebruikte, maar een spotlichtmeting op de witte jas, geeft hier waarschijnlijk een heel andere sluitertijd dan matrixmeting. Geen idee over wat je dan als resultaat van je plaatje krijgt. Misschien is het geheel wel te donker ?
Ik vind het een goeie foto, met een lekker zwartwit (op die paar uitgebrande plekjes na, waar ik me heel weinig aan stoor)). Naar instellingen toe, denk ik dat je goed zit. ISO 200 had misschien gekunnen, maar dan zit je sluitertijd op het randje. De kok in het midden, met zijn witte jas, trekt de aandacht, mede doordat ze er vlijmscherp op staat en zijn diagonale positie. Automatisch ga je dan kijken naar het omliggende kader, en zie je een mooi totaalbeeld, met heel wat in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ling Bekijk bericht
Flitsen is voor mij meestal zo uit d'n boze.
Deze foto is toch geflits, ik denk zelfs met de interne flitser van de camera.
Als je gebruik had gemaakt van indirectflitsen (kan alleen met een externe flitser) of invul flits was het niet zo opgevallen.
Flitsen is niet eenvoudig, maar men kan het goed leren door veel te flitsen.
mvg
antoine200Last edited by antoine200; 15 maart 2008, 17:39.
Comment
-
De technische "mankementjes" storen mij helemaal niet. Ik vind dit een dijk van een foto. Het hectische van een kokkin in het heetst van de strijd eist al de aandacht op.Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk berichtDe technische "mankementjes" storen mij helemaal niet. Ik vind dit een dijk van een foto. Het hectische van een kokkin in het heetst van de strijd eist al de aandacht op.
Plato heeft helemaal gelijk, ondanks mijn opmerking m.b.t. tot de flitst heb je hier toch een pracht foto gemaakt.
mvg
antoine200
Comment
-
alles is hier al gezegd. mooie foto, maar toch mis ik wat scherpte in het gezicht van de kokkin, maar dit is bij dit plaatje muggenziften.gegroet, Ludo
Comment
Comment