Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De eerste....

met mijn Canon 400D

Exif:

Camera: Canon
    Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 100
    Belichting: 1/30 sec
    Diafragma: f/5.6
    Brandpuntsafstand: 54mm

Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 100
    Belichting: 1/50 sec
    Diafragma: f/5.6
    Brandpuntsafstand: 48mm

Het zijn de eerste laat die opbouwende kritiek maar komen
    De bovenste is gemaakt met een custom WB de eerste keer dat ik dat deed.
    De onderste met de WB op Auto
    Last edited by lampemi; 14 maart 2008, 07:17.
    50D, ne hoop glas en bliksemke

Re: De eerste....

Een schopje omhoog voor een beginner
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Re: De eerste....

Nu vind ik zelf bloemen één van de moeilijkste dingen om compositorisch interessant te brengen. Ben zelf helemaal geen bloemetjesman, maar van de week heb ik er ook een paar geprobeerd, en ik moet toegeven, 't is niet makkelijk...

1ste : scherpte moet m.i. beter kunnen. Waar ze nu op 't blad van de bloem zit, zou ze op de meeldraden/stamper moeten zitten. Kleurtjes zitten lekker, maar het licht wil ook niet helemaal mee. Als je ze kan verzetten, gebruik dan het licht om je onderwerp frontaal te belichten.

2de : mocht iets meer scherptediepte, maar de scherpstelling zit veel beter.

Dergelijke close-ups zijn heel moeilijk, vereisen even werk met de belichting en gebruik van statief en manueel scherpstellen... Probeer ook naar de compositie te kijken (zie de regeltjes HIER), want uiteindelijk is het hier dat wat het verschil gaat maken tussen een goede een een heel goede foto. Nu werk je m.i. iets te centraal.

Comment

Working...
      X