Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De rechtse is te veel nabewerkt volgens mij.
mvg,
Gino
Hetgeen toch veel voorkomt in de rubriek mensen en modellen (studio opnames) Het hangt er alleen vanaf wat je bedoeling is een natuurlijke foto of een "bijgewerkte" uit de studio.
Hetgeen ik persoonlijk wil opmerken is dat ze - naar mijn gedacht - wat meer opgelicht mag worden.
Beide opmerkingen een kwestie van smaak. Mijn gedacht.
mooie scherpe foto. voorkeur voor links, wegens originaliteit. De rechtse is te veel nabewerkt volgens mij.
mvg,
Gino
Is inderdaad na bewerkt, experiment met photoshop na het lezen van "het photoshop CS3 boek voor digitale fotografen" van Scott Kelby. En heb ze daarna naast elkaar gezet om duidelijk de verschillen te zien. Heb geprobeerd niet te overdrijven maar ziet er al snel onnatuurlijk uit hé.
Groeten
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik moet zeggen dat het een zeer geslaagde bewerking is
Zelf heb ik het boek ook, heerlijk om mee te werken.
Ik ga het zelf ook eens proberen met een portret.
Gr Kees
Bedankt voor de reacties
Heb eerst haar ogen lichtjes vergroot (het ene 102% het andere 103% want er zit een beetje verschil op) tanden gebleekt (pag.291), ogen witter gemaakt (pag.287), donkere schaduw onder de ogen (pag.273) en dan de bewerking huid verzachten (pag.295) Beetje reclame voor 't boek
Dan nog schaduw bij gezet om het er minder opgeplakt te laten uitzien.
Groeten
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee.
Hoe kom je erbij om de ogen te vergroten?
staat daar ook iets over in het boek?
Neen staat niet in het boek, heb ik van een filmpje op photoshop userTV.
Ogen selecteren met de lasso. Selectie doezelen (feather)(2à3pix) layer via copy ctrl+J Daarna Ctrl+T, bovenaan eerst op schakeltje klikken om verhoudingen te vergrendelen en 102% van maken. Best oog per oog werken.
Het idee vind ik prima uitgewerkt. Als ik alleen de vrouw rechts had gezien, had ik niet gemerkt dat het een nabewerkte opname was. Ik dacht eerder aan een goed opgemaakte vrouw.
Canon 400D met 18-55 mm kitlens + Tamron objectief AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 + Tamron objectief AF 18-270mm F/3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical [IF] Macro
Het idee vind ik prima uitgewerkt. Als ik alleen de vrouw rechts had gezien, had ik niet gemerkt dat het een nabewerkte opname was. Ik dacht eerder aan een goed opgemaakte vrouw.
Vind ik ook, zeer netjes gedaan en niet overdreven
Zo krijg je er weer zin in, als je dit ziet.
Het kijkt ook fijn zo, als vergelijking.
Beter als 2 aparte foto's .
Comment