Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Foto's..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Foto's..

Hieronder staan enkele foto's van mij. Ben nog niet echt lang bezig met fotografie maar ik vindt ze niet echt slecht
    Graag wat commentaar/uitleg over wat ik beter niet of wel had gedaan.
    Foto's zijn getrokken met een canon 300D met standaard kitlens (18-55mm) en zijn , buiten de derde (kabel weg gephotoshopt) , niet bewerkt.
    Het zijn er mss direct wat 'veel' maar goed:

Ardennen:

Sluitertijd: 1/200 sec.
    ISO: 100

Sluitertijd: 1/250 sec.
    ISO: 100

Sluitertijd: 1/200 sec.
    ISO: 400

[Edit Mod. Lut:
    Max. 3 foto's per topic. De 3 andere werden verwijderd.
    Max. 900 pixels aan de langste zijde: Wil je dit bij je volgende BD-bezoek aanpassen?
    Plaats in een topic enkel foto's die iets met elkaar te maken hebben, bv. hetzelfde onderwerp, hetzelfde technische probleem, ...]
    Last edited by chimera; 1 maart 2008, 16:55.

Re: Eerste Foto's..

Oorspronkelijk geplaatst door chimera Bekijk bericht
    ............[knip]..........
    Het zijn er mss direct wat 'veel' maar goed:

Een beetje te veel hoor. Max drie foto's is hier de gewoonte.

Enne.... ze zijn wat te groot ook max 900 pixels. Jij gaat naar de 1350 pixels.
    Lees eens de forumregels

Groetjes
    Skitch
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

oei, eerste post en het loopt al fout
      Zal de foto's onmiddelijk aanpassen, alvast mijn excuses!

Comment

Ik herken die plek denk ik.... gehuchtje van Durbuy ???

De eerste vind ik niet zo denderend. Ik zou croppen : die moderne auto rechts past niet bij het oude gebouw. Je had misschien ook beter een ander standpunt ingenomen zodat de traktor sprekender naar voor kwam bv. van door de venster van de traktor het gebouw trekken....

De neus van de koe vind ik wel goed, bijna snoezig. Het stro stoort echt niet.

De laatste vind ik de beste al trekt de regenpijp iets teveel aandacht. Dichter gaan staan of croppen ???

Maar voor eerste foto's :
        Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

Inderdaad, de foto's zijn genomen in Grandhan.
          Alvast bedankt voor je reactie.
          De eerste kan inderdaad beter, zal volgend jaar eens wat andere perspectieven proberen etc.
          En ook wat die regenpijp betreft, die stoort wat. Het deel wegcroopen vindt ik persoonlijk niet echt mooi, eventueel weg-photoshoppen, of anders ook gewoon volgend jaar wat nieuw proberen.
          Nogmaals dank.

Comment

Buiten de opmerkingen die gemaakt zijn wil ik nog even het volgende toevoegen:

Een normale foto is vele malen groter dan de 900 pixels die je hier mag plaatsen.
            Je moet dus je foto gaan verkleinen en daarbij moet je rekening houden dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
            Als een foto verkleind wordt, om bv. op het forum te plaatsen, moet er wel weer een onscherpmasker toegepast worden om hem ook weer scherp te krijgen.
            Het is daarom handig hiervoor een goed programma te gebruiken (verkleinen en verscherpen). De meeste hier op het forum gebruiken BDSizer. Dit een gratis programma, onder Windows, en dat kun je hier vinden.

Nadat de foto verkleind is tot 900 pixels, kun je deze op het forum plaatsen.
            Ik zou zeggen probeer het eens uit, kost ja geen geld.

Tevens zou je bij de eerste foto de boerderij kunnen recht zetten (lenscorrectie)
            Ik heb hier een voorbeeld voor je gemaakt, boerderij recht gezet en de foto verscherpt zoals ik eerder omschreven heb.
            Met de originele foto gaat dit natuurlijk beter.

Voor voorbeeld KLIK HIER

mvg
            antoine200
            Last edited by antoine200; 3 maart 2008, 09:16.

Comment

Working...
            X