Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik twijfel er niet aan dat de vertikalen recht zijn maar omdat we het nooit zo waarnemen valt de kerk nu beetje open in mijn hoofd - van mij mag er naar boven toe iets van perspectiefvervorming blijven
Je hebt ook vreemde slagschaduwen tegen de muur waarvan ik de lichtbron vermoed te zijn die lichtpuntjes ter hoogte van de kaarsen - flitsers ?
Tenzij die slagschaduwen gewenst zijn is het mijn inziens beter om statief en langere sluiter te nemen ?
Die witte bloempot centraal heeft net wat teveel licht gevangen
Mooie kleuren wel
Groet,
Peter
Ik twijfel er niet aan dat de vertikalen recht zijn maar omdat we het nooit zo waarnemen valt de kerk nu beetje open in mijn hoofd - van mij mag er naar boven toe iets van perspectiefvervorming blijven
Je hebt ook vreemde slagschaduwen tegen de muur waarvan ik de lichtbron vermoed te zijn die lichtpuntjes ter hoogte van de kaarsen - flitsers ?
Tenzij die slagschaduwen gewenst zijn is het mijn inziens beter om statief en langere sluiter te nemen ?
Die witte bloempot centraal heeft net wat teveel licht gevangen
Mooie kleuren wel
Groet,
Peter
Die schaduwen komen van het licht dat in de kerk aanwezig was, geen flitser.
Die verticale lijnen mooi recht was juist mijn bedoeling, daarom ook een tilt shift gebruikt.
Die bloempot zo wit, was ook echt zo. Het is een exposure blending van 3 foto's.
Hey Patrick Jan stoort zich blijkbaar heel erg aan mijn reactie
Die reactie is nochthans niet slecht bedoeld hoor - ik probeer altijd mijn eerlijke mening te geven als ik iets schrijf.
Geen flashes ok - maar bestaande lichtopstelling
En tilt shift - geen ervaring mee - mooi recht in elk geval
Groet,
Peter
Ik stoor me nooit aan enige reactie. Wel het feit dat je enige kritiek hebt over het recht zetten van lijnen, en dat je hetzelfde wel laat zien in de foto van de basiliek. Ik blijf mijn menig dat de fotograaf steeds gelijk heeft, maar respecteer de foto's van een ander idee
Ik stoor me nooit aan enige reactie. Wel het feit dat je enige kritiek hebt over het recht zetten van lijnen, en dat je hetzelfde wel laat zien in de foto van de basiliek. Ik blijf mijn menig dat de fotograaf steeds gelijk heeft, maar respecteer de foto's van een ander idee
Ik volg je uitleg niet hoor Jan
Dit is tilt & shift - in mijn geval is het fisheye - dat zijn twee tegengestelden - bij mij is niks rechtgezet alles staat krom
Groet
Peter
Comment