Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
ben hier aan het bekijken op ander / beter scherm.
heb daar al gestaan en het is helemaal niet zo donker eigenlijk - zeker op een zonnige dag
voor mij mogen de donkere delen toch wat minder donker
Je hebt gelijk, blauwzwart, het is daar helemaal niet zo donker.
Ik heb de foto genomen met spotmeting op het lichtste deel aan het einde van de tunnel.
Vandaar die overwegende donkerte in de schaduwen, die dus gewild is.
Ik kan de zwarten/schaduwen makkelijk oplichten in LR, om een meer natuurlijke verdeling van het licht te bekomen, maar dat maakte de foto mijns inziens minder goed.
Ik merk dat ik in mijn Z/W-werk van veel zwart en felle contrasten hou. Dit is daar dan een voorbeeld van.
Dankjewel om mee te denken. Ik waardeer jouw beoordelingen zeer.
Je hebt gelijk, blauwzwart, het is daar helemaal niet zo donker.
Ik heb de foto genomen met spotmeting op het lichtste deel aan het einde van de tunnel.
Vandaar die overwegende donkerte in de schaduwen, die dus gewild is.
Ik kan de zwarten/schaduwen makkelijk oplichten in LR, om een meer natuurlijke verdeling van het licht te bekomen, maar dat maakte de foto mijns inziens minder goed.
Ik merk dat ik in mijn Z/W-werk van veel zwart en felle contrasten hou. Dit is daar dan een voorbeeld van.
Dankjewel om mee te denken. Ik waardeer jouw beoordelingen zeer.
ik kan volgen met u voorkeur voor sterke contrasten, het vlak rechts is toch wat zwaar naar mijn mening
Ik zou de foto vierkant maken, zodat het grote zwarte vlak weg is.
Dit domineert nu veel te veel deze foto, waar DE aandacht moet gaan naar de tunnel, fietser en lichtinval.
Comment