Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crematorium Hofheide.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crematorium Hofheide.

Een zalige plek om er zo lang mogelijk weg te blijven, tenzij voor het fotografie plezier.

Een volledig donkere omgeving, uitgelicht met een 40 tal flitsen. Ik gebruikte hiervoor de eenvoudige manuele Godox met richtgetal 60.
    Fototoestel stond op het statief terwijl ik met de flits doorheen het gebouw wandelende, 200/250 meter was geen probleem voor de trigger om de flits te activeren.
    Achter de pc mocht PS de 40 lagen uitlijnen, en kon het schilderwerk beginnen.

Perfect ? Tuurlijk niet, dat is net de uitdaging om zeker nog is terug te gaan.

2-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

een hobby dient om er plezier aan te beleven. Als op het einde nog een mooi resultaat kan getoond worden, dan is de gespendeerde tijd zeker niet verloren gegaan.
    Knap werk. Ben op internet eens gaan kijken hoe het gebouw er overdag uitziet. Je maakte er een kunstwerk van.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Dank u

Comment

knap gedaan hoor -
        de toortsdrager hier en daar ook te zien
        mijn website : klik

Comment

Dus de volledige buitenbelichting komt door jou met de flits? Mooi gedaan. De nabewerking is ook netjes geworden
          Ik zou alleen jezelf en de schaduwen van jou even wegwerken, tenzij dit natuurlijk je bedoeling was.
          Nikon D3300 - Nikon D7200

Comment

Idd, ik heb 2 a 3 schaduwfoutjes. Ik ga dit spel binnenkort zeker opnieuw doen, maar met meer lichtpower. Het leuke is dat je steeds laag na laag ( flits na flits) de lichtsterkte en haar omgeving kan aanpassen.
            Iedereen zou dit op zijn manier anders uittekenen.

Comment

Er was toch iemand in de buurt van je camera want duurt wel effen denk ik eer je rond de vijver bent gelopen - moest er iemand met je toestel aan de haal gaan - maar nogmaals heel tof gedaan
              mijn website : klik

Comment

Het was er pikdonker en de camera stond er echt een tijdje alleen. Ik heb hem zelfs kunnen terug vinden met in de buurt te flitsen en zo ging de display enkele seconden oplichten...heb ik thuis niet laten weten

Een geweldige locatie om ook eens bij daglicht te bezoeken, tevens kan je er een kleine rondwandeling doen.

Comment

fraaie plaat, mooi lichtspel en een mooie compo

Rob,

Comment

Dank u Rob.

Comment

Ongelooflijk mooi eindresultaat !
                      Het is sowieso (ook bij daglicht) een "fotogeniek" gebouw, maar hier heeft de auteur er toch iets zeer speciaal van gemaakt !
                      Knappe weergave en ook het idee om zo iets dergelijks uit te lichten, tof !
                      Ook interessant dat je de nodige technische toelichting hebt vermeld.
                      Piet

Comment

Dank u, beetje een verlengstuk van mijn vorig leven. Als speleoloog zat ik in een werkgroep fotografie. Toen was er nog geen sprake van digitale camera's. Soms gingen er dan op 1 foto tot 8 flitsen af, wanneer er dan eentje over belicht was kon je de dia weg werpen. Nu met het werken in lagen kan je elke aparte blits bewerken na believen of zelfs gewoon weg niet gebruiken. Het blijft zelfs een leuke oefening om dit te doen in je huiskamer.
                        Maar 1 ding is zeker, je leert tevens je flits materiaal kennen.

Comment

Knap werk en heel doordacht te werk gegaan. Een heel gedoe zo te horen zowel ter plaatse als het bewerken. Mooi dat de weerspiegeling net in het water paste.

Groetjes Johan

Comment

Working...
                          X