Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

glijspoor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] glijspoor

De houten brug over dit riviertje is ingestort en volledig verdwenen. Wat overblijft zijn de twee sporen die zich gebogen hebben als een glijbaan.
    Deze spoorlijn in Newfoundland werd gebouwd in 1910/11 en was in gebruik voor passagiers en goederen tot 1984. Bovenaan zijn de sporen met dwarsbalken nog compleet maar ze verdwijnen in een bosje, totaal overgroeid. Tussen het struikgewas staan ook nog een paar treinstellen (zie foto "geen plaatsje meer vrij").

Glijspoor by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,
    Raf.

De treinreis was meer voor avontuurlijke types zoals Indiana Jones
    mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      De treinreis was meer voor avontuurlijke types zoals Indiana Jones
      Ik heb jaren geleden ook zo een avontuurlijke treinreis gemaakt in Canada: van Thompson, Manitoba naar Churchill MB: 400 km en de trein deed daar 16 uur over (zonder één enkel tussenstation!). Achteraan in de trein zat iemand met een walkie-talkie om de treinbestuurder op tijd te verwittigen als er gevaar was voor omvallen. Op deze trein kon je zeeziek worden, zodanig schommelde die op de sporen vanwege de permafrost ondergrond die deels ontdooit in de zomer en de sporen dus niet vast liggen. Canada heeft andere omstandigheden om wegen en spoorwegen aan te leggen dan bij ons! In Thompson, een mijnstadje, stopten alle wegen en naar Churchill kon je dus alleen met die wekelijkse trein of per vliegtuigje. Waarom wilde ik naar Churchill: polar bear capital of the world.
      grts,
      Raf.

Comment

Ik heb hier eens navraag gedaan in de omgeving en de houten constructies onder de sporen zijn inderdaad door een zware herfststorm weggespoeld. Het niveau van het water in dit riviertje moet danig gestegen zijn en de waterkracht heeft alles weggespoeld zodat alleen nog de sporen overbleven.

Comment

Heel goed en interessant, zowel de foto als het bijhorend verhaal.

Comment

Working...
          X