Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overdadig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] overdadig

    De Wieskirche, een bedevaartskerk in het zuiden van Beieren, niet ver van Oberammergau, gebouwd rond 1740 in overdadige Rococo stijl.
    Deze kerk staat op de Unesco werelderfgoedlijst en er komen massa's toeristen naar kijken. Om er rustig foto's te kunnen nemen van het plafond moet je dus ofwel vroeg komen ofwel laat, wanneer de toeristen weg zijn.
    Om de foto in zijn geheel op het scherm te krijgen klik je best onderaan op de link naar Flickr.

    Wieskirche Bayern by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en uw reacties,
    Raf.

  • #2
    Indrukwekkend, ook perfect belicht. Mooie streek!
    Geyst

    Comment


    • #3
      Een goede registratie van een indrukwekkend tafereel

      Comment


      • #4
        inderdaad de regio van overdadig versierde kerken. Mooi weergegeven hier.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Prachtige kleuren en details! Hier geraak je niet op uitgekeken!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie positieve reacties!
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Mooi maar licht/schaduwspel lijkt niet aanwezig - waardoor het wel vlak overkomt
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Mooi maar licht/schaduwspel lijkt niet aanwezig - waardoor het wel vlak overkomt
                Deze foto heb ik genomen met een 16-35 lens op 16mm en met een opstelling centraal in de kerk, zo laag mogelijk tegen de grond. Het was ook zoeken naar een moment dat er niemand aanwezig was, hetgeen niet evident is op een plaats waar constant autobussen vol bezoekers toekomen (Unesco werelderfgoed). Dus ofwel 's morgens vroeg bij het open gaan ofwel 's avonds als ze weg zijn. Ook een moment moeten kiezen dat er geen al te fel licht door de ramen scheen om geen enorme verschillen te hebben in belichting tussen de ene en de andere zijde. Wat je ziet is het hele plafond van de kerk, onderaan het gedeelte boven het koor vooraan en aan de bovenkant de achterkant boven het orgel (zie foto toccata et fugue).
                Wat je bedoelt is dus dat ik beter een moment gekozen had dat er toch wat meer fel licht aan een zijde doorkwam of bedoel je het schilderwerk zelf?
                grts,
                Raf.

                Comment

                Working...
                X