Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vlijtige lezer
Collapse
X
-
-
Re: vlijtige lezer
Mijn mening :
In de door jou gekozen omzetting is de klimopmuur heel donker afgewerkt - dat mag - en er zitten nog mooie nuances van grijs in.
Ik vind deze muur wel nogal groot uitgevallen in je compositie - deze beslaat meer dan de helft van de oppervlakte van je foto
Maar blijkbaar wilde je absoluut het beeld erbij - versta ik uit je titel - en dat mag ook uiteraard - dus weet niet of het anders kon
Maar ginder op het einde van het straatje merk ik toch weer enkele vuilgrijze stukken zonder detail in gevel en rots.
Ik vermoed hier enkele kleinere overbelichte stukjes die je in nabewerking hebt proberen te corrigeren - zeg maar als het niet klopt
Maar goed - wel een leuk beeld - en paar extra dingen om in het oog te houden volgende keerLast edited by blauwzwart; 23 augustus 2022, 18:36.mijn website : klik
-
ik heb even moeten zoeken naar de lezer. Foei, zo in de schaduw, dat is slecht voor zijn ogen.
De slingerende straat is natuurlijk prachtig, maar als de lezer je onderwerp is, zou ik daar meer op focussen en de rest van het dorp ( hoe mooi ook) niet met aandacht laten lopen. Maar er zullen wel andere meningen zijn. Belangrijkste is dat je er zelf mee tevreden bent.mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Vond en vind het nog steeds moeilijk om de crop te nemen. Probleem is als ik enkel het eerste raam neem dan staat er een gek stukje bloembak voor. Maar ik begrijp jullie opmerkingen.
Ook qua belichting. Het was op reis en filter was stuk. Dusja op een zonnige dag alles zonder filter moeten doen. Van de weinige foto's die ik kon maken probeer ik het beste ervan te maken.
Comment
-
"crop" klinkt bij mij als een noodoplossing die je toepast tijdens de nabewerking.
Compositie moet eigenlijk gebeuren tijdens het fotograferen wat je ook hebt gedaan - want de inleidende lijnen van je foto leiden ons in het steegje -
wat eigenlijk niet klopt met je titel
Met welk filter dacht je de harde zon aan te pakken - polarisatie ? - of halfdoorlaatfilter ?
Andere mogelijkheid is meerdere opnames maken - en combineren in HDR
Maar het eenvoudigste is om de locatie 's morgens of 's avonds te bezoeken - bij minder fel licht.
Niet erg hoor - uit ervaringen leer je het meeste.mijn website : klik
Comment
-
Wel ik gebruik altijd maar 1 prime lens als we op uitstap gaan. Vind ik leuk en uitdagend. Zou ik betere compo's maken met zoomlens waarschijnlijk wel. Maar gebruik dat niet graag, twijfel dan te vaak ook compo of lengte van de zoom ik ga gebruiken. Dus daarom maar 1 lens met vast brandpunt bij uitstap. Is dat de beste manier van werken? Zeker niet, maar wel ideaal voor mij en gezin (waar interesse in fotografie er niet is)
Ook ben ik niet aan HDR of het samenvoegen van verschillende foto's en dergelijke. Ik maak de foto en als achteraf blijkt niet ok te zijn spijtig. Dan heb ik een reden om er ooit terug te gaan enige wat ik gebruik is Lightroom als nabewerking gewoon wat met het licht spelen.
Comment
-
-
Volg de rest dat het beeld eigenlijk uit twee delen bestaat en dat elk apart misschien beter was geweest.
Comment
-
Ik volg de opmerkingen en bij zeer hevige contrasten maak ik gewoonlijk 3 opnames met elk 2 lichtstoppen verschil en voeg ik deze in lightroom samen als hdrGroeten
Georges
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk berichtVolg de rest dat het beeld eigenlijk uit twee delen bestaat en dat elk apart misschien beter was geweest.
Je aandacht wordt steeds naar het licht in de foto getrokken en dat is hier het straatje. De rechterkant is daarentegen een donkere massa, zonder een aandachtspunt.
Beter 2 foto's van dit onderwerp dan1 (mijn gedacht hé)
grt
Gerrit
Comment
Comment