Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
en dan heb je nog niet de koterij aan de achterkant in beeld gebracht
wel een speciale bewerking Raymond, want alle gesloten ramen zijn blauw?
grt
Gerrit
Typisch beeld van de Vlaamse koterij langs de achterzijde van een lintbebouwing, mooi in beeld gezet. De bewerking is bij deze jammer genoeg niet zo mijn ding.
Denk dat de lucht vervangen is - komt niet overeen met de weerspiegelingen in de ramen.
Maar wel een typisch beeld - er zijn al boeken gemaakt met dergelijke zichten als ik het goed voor heb
Peter
Denk dat de lucht vervangen is - komt niet overeen met de weerspiegelingen in de ramen.
Maar wel een typisch beeld - er zijn al boeken gemaakt met dergelijke zichten als ik het goed voor heb
Peter
Je hebt het heel goed in de gaten hoe de markt werkt met beeldmateriaal, als het gepubliceerd wordt dan zijn dergelijke foto's wel 'top'. Ben daar al jaren in vergroeid lig er dus ook niet wakker van. Je hebt gelijk betreffende de lucht en de weerspiegeling in ramen en glas. Heb die blauwe lucht bewust vervangen door het neutrale grijs - wat soms toch ook voorkomt in de lucht - door meer contrast te geven aan het geheel dat er wel uitzonderlijk kleurrijk bij lag, een speciaal plaatsje a.h.w. dat ik niet kon laten liggen. De weergave is dus niet geheel natuurgetrouw - en toch !
Dank voor je commentaar en ook al de anderen een oprechte dank.
Niet aan gedacht om er een B/W versie van te maken?
Jazeker Raf, maar dan verdwijnt dat unieke - de kleur - en vond trouwens ook dat zwartwit in deze te weinig zeggingskracht uitstraalt in verband met onze vlaamse huis, tuin en meubelcultuur (zeg maar : De koterijen).
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment