Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan & MAS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Jan & MAS

Jan Van Rijswijck en het MAS in Antwerpen.
    Benieuwd naar wat jullie ervan vinden?

https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Re: Jan & MAS

goed gevuld beeld; kleurig; overal voldoende en niet doorgebrand licht.

ik mis eigenlijk een hoofdonderwerp vermoedelijk omdat ik de relatie tussen het museum en die Jan niet ken.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Goeie opbouw in diepgang !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        goed gevuld beeld; kleurig; overal voldoende en niet doorgebrand licht.

ik mis eigenlijk een hoofdonderwerp vermoedelijk omdat ik de relatie tussen het museum en die Jan niet ken.
        Onder het beleid van Jan Van Rijswijck heeft de 'moderne' Antwerpse haven, zoals we ze nu kennen, een stevige groei impuls gehad. Hij heeft het tolhuis en loodswezen (niet op de foto, achter het MAS) laten bouwen, en het kanaaldok laten graven.
        Het MAS is gebouwd op de plaats waar origineel een oud Hansenpakhuis stond. Het nieuwe vervangt daar het oude, maar voorlopig weerstaan de constructies van Jan de tand des tijds nog. Het standbeeld staat gepositioneerd met zijn rug naar het verleden (de oude dokken nog gegraven ten tijde van Napoleon), en kijkt naar de nieuwe haven en het uiteinde van zijn realisatie, het kanaaldok en het nieuwe havenhuis. Daartussen ligt het Kattendijkdok nog, dus dat valt niet samen op 1 foto te krijgen. Door dit standpunt te kiezen heb ik geprobeerd om het standbeeld als het ware naar het MAS te laten kijken als brug tussen heden en verleden, en vraag ik mij af wat hij zou denken als hij kon zien wat zijn visie allemaal teweeg gebracht heeft.
        Dat is trouwens ook de reden dat dit beeld met 50mm gemaakt is, en niet met een groothoek, om wat compressie te krijgen. Langer dan 50mm ging niet, want dan moest ik teveel beelden maken en dat kan mijn pc niet meer aan (dit zijn 9 beelden met telkens 3 belichtingen voor de HDR).
        Last edited by TomVdP; 18 januari 2022, 21:55. Reden: Kleine verdere aanvulling
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Heel mooie compo en samenstelling, prachtige kleuren en dat allemaal in het blauwe uurtje.

Comment

Hele mooie kleuren, reflecties in 't water en belichting, maar zelf zou ik in dit geval wel de voorkant van Jan een klein beetje oplichten. Het is je onderwerp en hij staat er wat in het donker.
            Mvg Philip

Comment

Working...
            X