Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Een kleine ode aan de architectuur langs de Spree-rivier. Ik had mijn zonnekap niet mee en kon de lens flares niet vermijden. In de nabewerking zijn ze al fors gereduceerd.
naar mijn gevoel is vooral het lijnenspel van belang in deze foto :
kromming van de rivier langs beide zijden
en ook de reling
voor mij prima zo
Geen flare te zien - goed weggewerkt
Peter
knappe opnamepositie.
wat de reling betreft: graag wat olie op het vuur. ik zou getracht hebben de reling tot aan de rechter onderhoek door te trekken (let op de schaduwen op de grond) en de hoogte van het beeld wat in te perken (minder lucht, maar verlies de wolken niet) zodat brug en water evenveel aandacht krijgen, met de strakke gebouwen als toeschouwers.
maar zoals steeds : de beste stuurlui staan aan wal.
knappe opnamepositie.
wat de reling betreft: graag wat olie op het vuur. ik zou getracht hebben de reling tot aan de rechter onderhoek door te trekken (let op de schaduwen op de grond) en de hoogte van het beeld wat in te perken (minder lucht, maar verlies de wolken niet) zodat brug en water evenveel aandacht krijgen, met de strakke gebouwen als toeschouwers.
maar zoals steeds : de beste stuurlui staan aan wal.
Bedankt Cor, dat is een goede suggestie en ga ik zeker nog eens uitproberen als ik erheen ga. Het is altijd interessant om in de ogen van een andere fotograaf te kruipen
naar mijn gevoel is vooral het lijnenspel van belang in deze foto :
kromming van de rivier langs beide zijden
en ook de reling
voor mij prima zo
Geen flare te zien - goed weggewerkt
Peter
Volledig akkoord met deze formulering. Maar ook deze van CMM Cor mag er zijn. En zo kunnen we een hele ontleding maken en men steekt er steeds wat van op.
We zitten hier wel in het onderdeel architectuur...
Comment