Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nr1
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Nr1
Dit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm."Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
-
Donkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk berichtDit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk berichtDonkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk berichtDonkere vloer maakt veel goed qua contrasten; highlights zitten imo ook goed.
Vind het ook goed dat er geen symmetrie en centraliteit is want dat leidt al gauw tot statische (saaie) beelden. De doorkijk links op de stad en de persoon net rechts vh center voegen een subtiele dynamiek toe aan de foto.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk berichtDit station biedt mogelijkheden tot een fraai lijnenspel zoals je hier laat zien.
Twee korrels zout: de paal van het scherm staat net niet precies in het midden en de foto oogt een tikje grijs op mijn scherm.
Comment
-
Mij storen twee elementen om dit een goede foto te benoemen, en mits een beetje meer zorg voor nabewerking kan dit nog:
- foto staat scheef (zie vloer): makkelijk recht te trekken
- lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)
Ik volg ook voor wat betreft de contrasten (grijzig). Misschien iets meer je hooglichten pimpen om het contrast te verhogen.
My 2 cents.
Mvg,
Tjerri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk berichtMij storen twee elementen om dit een goede foto te benoemen, en mits een beetje meer zorg voor nabewerking kan dit nog:
- lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)
Ik volg ook voor wat betreft de contrasten (grijzig). Misschien iets meer je hooglichten pimpen om het contrast te verhogen.
My 2 cents.
Mvg,
Tjerri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht...
Dat de vloer voor u wat scheef staat komt door het feit dat de camera niet perfect loodrecht tgov de ballustrade werd gericht. Daardoor valt hij wat meer weg aan de rechterkant.
Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht- lensfout is te opzichtig aanwezig (zie toren kerk): makkelijk te verhelpen mits toepassing lensprofiel en eventueel een extra correctie in Photoshop (of waarom niet in LR)
Persoonlijk zou ik dat niet doen, want het stoort me geenszins.
Comment
Comment