Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Knap in beeld gebracht, z/w voor mij meerwaarde!
Love it or hate it (het gebouw) en al dikwijls gefotografeerd maar staat toch ook nog op mijn to do lijst.
Interessant.
Hoe druk je van een digitaal formaat af op barietpapier ?
Men neme een goede printer, het juiste papier - na vergelijkende praktische tests (je kan voorbeeldpakketjes bestellen bij de meeste producenten van fotopapier) - je maakt je eigen printprofiel met bv. deze X-rite tool en je gaat aan de slag. Je betaalt best wat leergeld in het begin maar eenmaal je workflow op punt, is je print superieur aan hetgeen je terugkrijgt uit een afdrukcentrale. Ikzelf en andere vakmensen waren alvast enthousiast over het resultaat. Maar je weet wat ze zeggen in het mooi Nederlands: "les goûts et les couleurs ne se discutent pas".
Ah bon, het gaat over inkjetprint op papier waar bariet in zit. Ik wist niet eens dat dit bestond. My printing days are over.
Ik ben misschien van den ouden stempel, ik dacht aan het oude barietpapier uit de donkere kamer.
Comment