Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kapel Van Gaverland
Collapse
X
-
-
-
-
Re: Kapel Van Gaverland
Oorspronkelijk geplaatst door Mar.Van Esbroeck Bekijk berichtDe koning?Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
-
Bedankt voor de reactie, maar zou het kunnen, (Toren die lijkt naar buiten te vallen) dat het wat gezichtsbedrog is door de boom voor de toren?
Comment
-
-
-
De reden is dat onze hersenen een perspectiefvervorming verwachten en automatisch corrigeren.
Als je op straat loopt en naar boven kijkt zal je waarnemen dat verticalen van een flatgebouw bvb naar elkaar toelopen.
Je hersenen zijn daarop ingesteld en weten - het is ok - dat gebouw staat recht.
Stel dat je op een dag naar boven kijkt en je ziet de verticale lijnen evenwijdig - dan zullen je hersenen een signaal geven van - hela hier klopt iets niet - - dat gebouw is breder vanboven als vanonder (?)
Je mag corrigeren hoor in fotografie - maar alles 100% rechtzetten is niet nodig - dan krijg je het averechtse effect - omdat de hersenen reeds voor een deel corrigeren.
PeterLast edited by blauwzwart; 11 november 2017, 07:46.mijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtmooi - maar ik zou wat minder hebben rechtgezet.
de voorste toren lijkt nu naar buiten te gaan vallen
Peter
Mooie koning overigens.... LOLKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Ben nog steeds niet mee met die koning... Mooie foto, interessant om te weten over het rechtzetten.
Comment
-
Nochtans, heb ik hier niets recht gezet... Ik denk gewoon, gezichtsbedrog, door de bomen, wie geeft me hierin gelijk?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtDe reden is dat onze hersenen een perspectiefvervorming verwachten en automatisch corrigeren.
Als je op straat loopt en naar boven kijkt zal je waarnemen dat verticalen van een flatgebouw bvb naar elkaar toelopen.
Je hersenen zijn daarop ingesteld en weten - het is ok - dat gebouw staat recht.
Stel dat je op een dag naar boven kijkt en je ziet de verticale lijnen evenwijdig - dan zullen je hersenen een signaal geven van - hela hier klopt iets niet - - dat gebouw is breder vanboven als vanonder (?)
Je mag corrigeren hoor in fotografie - maar alles 100% rechtzetten is niet nodig - dan krijg je het averechtse effect - omdat de hersenen reeds voor een deel corrigeren.
Peter
voor mij is de koning niet echt 100% mijn ding...mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
Comment