Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Groen in een kader van gebroken glas
Collapse
X
-
-
Re: Groen in een kader van gebroken glas
goed gezien, goede compo, eigenlijk wel een leuk beeld.
technisch gezien wel een minpuntje : er zit nogal wat kleurruis op de foto. de belichting wat te veel opgewerkt ?mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk berichtgoed gezien, goede compo, eigenlijk wel een leuk beeld.
technisch gezien wel een minpuntje : er zit nogal wat kleurruis op de foto. de belichting wat te veel opgewerkt ?vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
HDR zorgt sowieso voor meer ruis, maar als het om verval gaat zou ik persoonlijk een andere toning gebruiken en de foto wat donkerder maken ofwel naar zwart-wit gaan, puur persoonlijk hé.
Ik vind jet beeld zeker niet slecht!!!!!
Groetjes
Eric
Comment
-
Het goeie punt is dat er door een opening is gefotografeerd - je ziet de glasscherven links en rechts - en dat geeft een zekere spanning aan het beeld.
Als je zegt HDR - wat bedoel je dan eigenlijk ... dan ga ik ervan uit dat je op statief fotografeert - hoeveel beelden neem je dan ?
Ik weet wel - tegenwoordig heb je in camera HDR.
Of je kan een HDR bewerking maken uit 1 beeld - maar das toch niet the real stuff volgens mij ...
HDR geeft meer ruis lees ik hier - klopt niet denk ik - omdat je met meerdere belichtingen ieder punt in je foto ideaal gaat belichten.
Beter belichten zou minder ruis moeten zijn - ten minste indien goed uitgevoerd he
Petermijn website : klik
Comment
-
-
HDR heeft vooral nut als je met 1 foto de belichting niet binnen het histogram krijgt
Dwz als er zowel links als rechts opstaande kanten zijn.
(bvb schaduwpartijen en fel tegenlicht)
Als je een eerste foto maakt en het histogram bekijkt dan weet je het.
In de getoonde foto lijkt het licht me vrij zacht en gelijkmatig.
Petermijn website : klik
Comment
Comment