Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Thorn
Collapse
X
-
-
Re: Thorn
Sorry hoor, maar dat inschatten is niet te doen.
Afhankelijk van de lens die gebruikt is wordt de diepte anders weergegeven op het beeld..... dus inschatten is er niet bij.
Een telelens verdicht bv. de diepte. Alles wordt samengedrukt.
Maar die afstanden, dat is hier niet van tel. Gebruik bv. je middelste autofocus-punt en stel scherp op de beelden. Herkader als je dat nodig vindt.
Als je de nadruk wilt leggen op de beelden dan zou de achtergrond bij voorkeur onscherp dienen te zijn.
Nu lijkt het huis erachter scherper dan de beelden.
Dus een grote opening gebruiken (klein f-getal) en bij voorkeur niet met een groothoeklens in dit geval.
Zo zou ik het doen.Straatfotograaf in Antwerpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk berichtEduardo ik heb twee vragen, hoeveel schat je de afstand van het witte huis en hoeveel van de beelden wil je me daar eens op antwoorden?
Comment
-
Jouw exif: f/4.5 - 1/320s - 50mm. Maw: weinig DoF maar sluitersnelheid op overschot.
De focus ligt op de witte gevel; een diafragma van 4.5 geeft te weinig scherptediepte zodat de voorgrond (beelden) redelijk onscherp zijn.
Oplossing: diafragma op f/16, focus op beelden en je krijgt over heel de scene een goede scherpte met de nadruk op de beelden.Last edited by tcf; 29 juli 2017, 16:41.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk berichtHyperfocale Afstand 18,61 m (huizen), beelden +- 9m terug vallen binnen aanvaardbare scherpte dat was mijn redenering.
Uw instelling kan ook maar dan moet ik op 5,26m van beeld staan wat weer andere compositie geeft.
Ik heb al eens een keer geprobeerd het verschil tss Dof en hyperfocale afstand uit te leggen maar je blijft de zaken maar verwarren.
Ik heb hier verder geen zin meer in want je denk duidelijk dat je 't begrijpt maar in wezen begrijp je er helemaal niets van ... ondanks alle uitleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk berichtIk heb hier verder geen zin meer in want je denk duidelijk dat je 't begrijpt maar in wezen begrijp je er helemaal niets van ... ondanks alle uitleg.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Comment