Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gevel

Oorspronkelijk geplaatst door vic geurts Bekijk bericht
    bij architectuurfotografie heb je 2 botsende ego's

naar mijn persoonlijke bescheiden mening, is architectuurfotografie een toegepaste fotografie
    wanneer je stukjes gebouw gaat gebruiken om nieuwe composities te creeeren, die op geen enkele manier rekening houden met de visie van de originele ontwerper, dan zou die fotografie een andere naam moeten krijgen

als ik nu wc papier op de markt zou brengen, met daarop de van gogh schilderijen
    ben ik dan een kunstenaar
    en die velletjes wc papier, is dat iets om te prijzen als creatief, mooi, origineel?

zal vast aan mij liggen
    Bij fotografie trek je toch bijna nooit iets wat je zelf hebt gemaakt?

Comment

Iedereen ervaart een openbaar gebouw/kunstwerk op zijn eigen manier.
      En het zou kunnen dat onze zienswijze niet de manier is waarop de ontwerper het kunstwerk heeft bedoeld.
      Mag men er daarom geen foto van maken ? Ik vind van wel.
      Door de strakke compo is er ook een bepaalde persoonlijke zienswijze in gelegd van de fotograaf.
      Ik denk dat de ontwerper/architect van het gebouw wel blij is als er fotogenieke beelden van zijn creatie op het www verschijnen
      Maar inderdaad - misschien zou het eerlijker zijn om - in het algemeen dan - de naam van het gebouw/ontwerper erbij te zetten
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Geen gepriet-praat. Toen ik de foto voor het eerst zag, dacht ik twee dingen: deze foto geeft me een heel goed gevoel. En zulke foto's wil ik ook maken.
        Er zijn er dus nog anderen die er ook zo over denken.
        Djivan, proficiat met jouw HOF.
        Groetjes,
        Xavier
        Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
        Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
        Laat de commentaren maar komen.

Comment

Mooi en perfecte symetrie !
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X