Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Floralien - St-Pietersabdij
Collapse
X
-
-
Re: Floralien - St-Pietersabdij
Lijkt veel op de vorige, maar de kleuren en het licht zijn hier rustiger zodat deze de betere is voor mij (zeker na een klik op de grote versie).
Toch een beetje jammer dat er zo weinig respons op komt ...
-
Re: Floralien - St-Pietersabdij
Marsje.
Deze beoordelen is een verduveld moeilijke en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het beeld eerder verafschuw, maar, dit vraagt wel een verduidelijking.
Bekijk ik enkel het beeld als beeld (Onderwerp, standpunt, scherpte), dan is die reuze, is die goed. Zelf heb ik een opname in de abdijkerk op bijna dezelfde plaats met nagenoeg dezelfde coupe. Ik kan moeilijk zeggen dat die niet goed is, indien ik die zelf heb en bij houdt.
MAAR:
Inde periode die ik daar was (dat zal ook jij wel gezien hebben) worden via lasers kleuren geschenen op de entourage en dat is voor mij afschuwelijk en van het lelijkste wat ik ooit gezien heb. Ik heb ook een opnamereeks met rood licht (jij ook dacht ik), eentje met dit paars-violette blauwe licht en eentje waar helemaal geen kunstlicht aan te pas komt.
Dit blauwe zorgt voor ongeziene rare effecten en je krijgt een spookbeeld ... wat het uiteindelijke beeld volledig onderuit haalt. Het violette stoort dusmatig het beeld dat je er details door verliest en je naast dat intens blauwe bijna een sepia-beeld over hebt. Het neemt in feite de bovenhand in het beeld en details worden moeilijker zichtbaar. Het werkt ook in op de witbalans van het geheel.
Ik hoop dat je deze commentaar niet ergerlijk vind, maar dat is datgene wat ik ervaar bij jouw foto (ook bij die foto's hier bij mij thuis en die zijn regelrecht de vuilnisbak ingekieperd wegens onhandelbaar en vooral, lelijk).
Ik hoop dat je een opname hebt zonder dit storende lichtspektakel. Als je die hebt, werkt die even uit en plaats die hier dan als een soort update.
Als je het storende effect even wil checken kan dat heel eenvoudig. Maak er een zwart-wit-opname van en het beeld wordt mooier en vooral rijker, aangenamer om naar te kijken.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
Comment