Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Analoog] Woodstock

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Analoog] Woodstock

Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
    Als (mede) analoge fotograaf; welke film / lens / belichtingsgegevens / onwikkelaar?
    Gr. Joop
    film was kodak tri-x 400, lens de nikkor 28-70mm f2.8, belichtingsgegeven moet ik je schuldig blijven en de ontwikkelaar is ilford lc28 of iets in die aard, weet het niet vanbuiten.
    Film zal ik binnenkort overstappen op hp5 van Ilford, want de tri-x geeft toch best veel korrel...

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Mij hebben ze wijsgemaakt dat korrel in de film zit (asa 800 etc.) en ruis in de ontwikkeling, dan hebben ze me om de tuin geleid.
    Korrel zit inderdaad in de film, maar wordt beinvloed door temperatuur en ontwikkeltijden, daarmee dat je een bepaalde film ook op een andere manier kan belichten (bv iso 400 belichten als een iso 200 of iso 800, enz... en dus langer of korter ontwikkelen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      Ik vraag me af wat hier het onderwerp is. Toch niet de korrel en de grijstinten?
      Neen sorry, mij raakt de foto niet.
      Maar ... er is duidelijk publiek voor. Dus wie ben ik?

(mijn eerlijke mening is zeker niet kwaad bedoeld hoor)
      ieder zijn smaak
      maar een foto is ook meer dan het onderwerp alleen, het technische speelt in mijn ogen toch ook een grote rol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
        ... het technische speelt in mijn ogen toch ook een grote rol.
        Daarin volg ik je.

Comment

Om reden van korrel/ruis (is mij om het even) ben ik van de 400 overgestapt op de 100 van Kodak.
          Gr. Joop
          Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
            Om reden van korrel/ruis (is mij om het even) ben ik van de 400 overgestapt op de 100 van Kodak.
            Gr. Joop
            is wel een tragere film hé, heb ook nog wat Tmax 100 liggen, maar met Tri-x400 heb je wel 2 stoppen licht winst.

Comment

Working...
            X