Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Analoog] Woodstock

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] [Analoog] Woodstock

Re: [Analoog] Woodstock

Zeer knap!
    Zeer mooie grijstinten, de overgang van shadows naar highlights is oa. 1 vd redenen waarom ik analoog fotografeer!
    top plaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Zeer knap!
      Zeer mooie grijstinten, de overgang van shadows naar highlights is oa. 1 vd redenen waarom ik analoog fotografeer!
      top plaat
      Fan zonder echt onderwerp, veel korrel en ruis, en fan van hedendaagse noodplan symbolen in zwart-wit.

Mijn kijk dan, beetje schuin naar rechts, beetje banaal qua onderwerp (dat is hard, ik weet het), te weinig met de compo gedaan, en tenslotte beter digitaal fotograferen, want dan heb je het dynamisch bereik ter beschikking dat hier van pas kan komen.
      ...leeg...

Comment

fotografeer jij dan maar lekker digitaal

banaal qua onderwerp, tjah... het gehele urbexgebeuren is banaal, zo simpel is het. Het gaat hem hier om de art-deco architectuur.
        En qua dynamisch bereik ben ik meer dan tevreden op film, hdr is toch m'n ding niet... (en begin niet over bracketing ofzo, want elke vermindering van hoge lichten of verheldering van schaduwen is hdr...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht

banaal qua onderwerp, tjah... het gehele urbexgebeuren is banaal, zo simpel is het. Het gaat hem hier om de art-deco architectuur.
          En qua dynamisch bereik ben ik meer dan tevreden op film, hdr is toch m'n ding niet... (en begin niet over bracketing ofzo, want elke vermindering van hoge lichten of verheldering van schaduwen is hdr...)
          Het analoge heb ik nooit meegemaakt wegens te duur.
          Art-Deco zie ik niet, wel post modernisme, of een mengsel van, het aandeel architectuur is minimaal.
          Uw opmerking over verminderen van hooglichten en verhelderen van schaduwen is ondertussen 50 jaar achterhaald. Dat doen ze al tientallen jaren.
          Wat doe je met je korrel en/of ruis?
          ...leeg...

Comment

postmodernisme? dacht het niet hoor... Nu, het is me de discussie niet waard.

Als je struikelt over m'n gebruikte medium en daar commentaar op hebt, dan kan je beter niets zeggen, want ik hou van het analoge, het bewust bezig zijn met foto's, belichting en kadrage. Iets wat je tegenwoordig nog maar weinig ziet. Fotografie is tegenwoordig al gauw gereduceerd naar fotonabewerking.

En tjah, wat doe je met korrel (ruis is een synoniem)? Andere film, andere ontwikkelaar, andere manier van ontwikkelen,... allemaal opties, maar de zichtbare korrel komt vooral door het scannen. Dat durft al eens gebeuren tijdens het proces...

maar dus als je verder wat constructiefs te zeggen hebt, hoor ik het graag.

Comment

postmodernisme? dacht het niet hoor... Nu, het is me de discussie niet waard.

Als je struikelt over m'n gebruikte medium en daar commentaar op hebt, dan kan je beter niets zeggen, want ik hou van het analoge, het bewust bezig zijn met foto's, belichting en kadrage. Iets wat je tegenwoordig nog maar weinig ziet. Fotografie is tegenwoordig al gauw gereduceerd naar fotonabewerking.

En tjah, wat doe je met korrel (ruis is een synoniem)? Andere film, andere ontwikkelaar, andere manier van ontwikkelen,... allemaal opties, maar de zichtbare korrel komt vooral door het scannen. Dat durft al eens gebeuren tijdens het proces...

maar dus als je verder wat constructiefs te zeggen hebt, hoor ik het graag.
              Voor mij geen probleem, korrel is nu eenmaal geen ruis, dat was in de analoge tijd ook niet hetzelfde.
              Wat de rest betreft https://nl.wikipedia.org/wiki/Art_deco
              ...leeg...

Comment

HDR moet ik ook niet van weten, en al zeker niet van de radioactieve HDR.
                Maar ik ben ook opgegroeid in de analoge zwartwit en de doka, ik begrijp je reactie dan ook volledig.

Waar is de tijd hé ? Zeche H .....

Over de foto : ik vind het jammer dat hij geen "bovenkant" heeft maar ik vrees dat daar weinig oplossingen voor zijn.
                De foto moet het vooral hebben van de charme van het analoge grijsverloop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Voor mij geen probleem, korrel is nu eenmaal geen ruis, dat was in de analoge tijd ook niet hetzelfde.
                  Wat de rest betreft https://nl.wikipedia.org/wiki/Art_deco
                  Ik ga even naast het topic maar wat is het verschil tussen analoge korrel en analoge ruis ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Ik ga even naast het topic maar wat is het verschil tussen analoge korrel en analoge ruis ?
                    Paul, daar zit helemaal geen verschil in

Comment

Paul, daar zit helemaal geen verschil in
                      Ik wel hoor, 8 karakters ...
                      Over de architectuurvorm ga ik me niet uitlaten, wel over 'HDR'.
                      Ik heb vroeger, en dat is iets wat ik van mijn vader als 10-jarige vaak heb moeten oden, in de donkere kamer met een propje watten gedrengd in een sterker oplossing ontwikkelaar, zitten wrijven over die kleine te witte plekken om er donkerdere plaats te krijgen. Zo legde mijn vader dan vaak een soort filters (die hij had geknipt uit gekleurd cellofaan op de knitzwarte plaatsen om toch maar geen uitgebrand beeld te hebben op die plaats. Lijkt met otch verduveld sterk op HDR.
                      HDR is niet alleen een spelen met kleurtinten, het is het uitbreiden van het dynamische bereik. Iets opklaren van een te donkere vlek (met winst aan details) of het beletten van uitbranden van bepaalde plaatsen op de foto zodat de beeldinformatie daar niet verloren gaat noem ik ook wel HDR.
                      Het beeld op zich: Ik ben niet echt fan, maar inderdaad, je hebt een heel subliem grijsverloop. SPijtig van de aanduiding van nooduitgang op de deur rechts. Doet wat afbreuk aan het idee dat het om een oud gebouw gaat.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Ik wel hoor, 8 karakters ...
                        Over de architectuurvorm ga ik me niet uitlaten, wel over 'HDR'.
                        Ik heb vroeger, en dat is iets wat ik van mijn vader als 10-jarige vaak heb moeten oden, in de donkere kamer met een propje watten gedrengd in een sterker oplossing ontwikkelaar, zitten wrijven over die kleine te witte plekken om er donkerdere plaats te krijgen. Zo legde mijn vader dan vaak een soort filters (die hij had geknipt uit gekleurd cellofaan op de knitzwarte plaatsen om toch maar geen uitgebrand beeld te hebben op die plaats. Lijkt met otch verduveld sterk op HDR.
                        HDR is niet alleen een spelen met kleurtinten, het is het uitbreiden van het dynamische bereik. Iets opklaren van een te donkere vlek (met winst aan details) of het beletten van uitbranden van bepaalde plaatsen op de foto zodat de beeldinformatie daar niet verloren gaat noem ik ook wel HDR.
                        Het beeld op zich: Ik ben niet echt fan, maar inderdaad, je hebt een heel subliem grijsverloop. SPijtig van de aanduiding van nooduitgang op de deur rechts. Doet wat afbreuk aan het idee dat het om een oud gebouw gaat.
                        Je hebt gelijk hoor Wim, maar daar ga ik mij digitaal niet mee bezighouden (bedoel met de scan), in de DoKa doe ik dit dan weer wel!
                        En het symbool voor nooduitgang vind ik ook erg jammer, maar nogmaals, het blijft fotografie, geen fotobewerking. Mogelijkheden genoeg om het symbool te verwijderen, maar voor mij hoeft het niet.

Bedankt trouwens om ivm mijn foto het woord subliem te gebruiken!

Comment

Ik vraag me af wat hier het onderwerp is. Toch niet de korrel en de grijstinten?
                          Neen sorry, mij raakt de foto niet.
                          Maar ... er is duidelijk publiek voor. Dus wie ben ik?

(mijn eerlijke mening is zeker niet kwaad bedoeld hoor)

Comment

Als (mede) analoge fotograaf; welke film / lens / belichtingsgegevens / onwikkelaar?
                            Gr. Joop
                            Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

Mij hebben ze wijsgemaakt dat korrel in de film zit (asa 800 etc.) en ruis in de ontwikkeling, dan hebben ze me om de tuin geleid.
                              ...leeg...

Comment

Working...
                              X