Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Presidentswoning
Collapse
X
-
-
Re: De Presidentswoning
Voorgrond zou ik eventueel nog wat oplichten. Het beeld op zich spreekt me evenwel niet echt aan, eerder registratie (waar op zich niets fout mee is natuurlijk, 98% van mijn foto's zijn pure registratie).
En ergens heb ik ook een probleem met het rechttrekken, het staat zo recht dat het lijkt te gaan open te vallen... ik denk, gezien je relatieve lage standpunt, je wel wat perspectief in je beeld moet hebben. ...nu ja, is slechts mijn idee."I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk berichtVoorgrond zou ik eventueel nog wat oplichten. Het beeld op zich spreekt me evenwel niet echt aan, eerder registratie (waar op zich niets fout mee is natuurlijk, 98% van mijn foto's zijn pure registratie).
En ergens heb ik ook een probleem met het rechttrekken, het staat zo recht dat het lijkt te gaan open te vallen... ik denk, gezien je relatieve lage standpunt, je wel wat perspectief in je beeld moet hebben. ...nu ja, is slechts mijn idee.
1300-v2160402_1zww by ivo.meeus, on Flickr
Comment
-
Ik vond het origineel wel wat hebben, maar inderdaad een beetje aan de donkere kant.
De update is een totaal ander beeld, en geeft misschien wel beter de realiteit weer, lettende op de harde lichtinval.
Comment
-
Het is leuker als je de update meteen onder de originele plaatst, moeten dan niet zo ver scrollen... Je kunt dan ook de titel aanpassen (bv +up)...
Dit gezegd zijnde, de originele post vind ik (veel) beter... in de update is alles opgelicht, niet enkel de voorgrond (ik had het over "zou ik eventueel nog wat oplichten").
Het verticale perspectief kijkt naar mijn gevoel wel beter in de UP, maar de presidentswoning staat nu scheef. Ik zou de rechter hoek van het huis gebruiken om recht te zetten (dus zowat het midden van je foto). Dan eventueel een kleine perspectiefcorrectie. T.o.v. de originele post zou ik vermoedelijk de hooglichten wat temperen en eventueel de schaduwen optrekken. Je zou dan ook al meer detail moeten hebben in de voorgrond maar ook op het dak.
Indien nog niet voldoende, dan eventueel wat lokaal bijwerken.
En vergeet ook niet dat jij de fotograaf bent, jij maakt de foto, ik ben slechts een toeschouwer die zijn mening ventileert (en gelukkig zijn smaken verschillend)."I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
Comment