Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een wandelingetje door Brussel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Een wandelingetje door Brussel.

Een wandelingetje door Brussel, geeft al-tijd leuke beelden.

Re: Een wandelingetje door Brussel.

Op zich best mooi maar vind die vignetting toch maar niks (imho).
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Vind het een mooie plaat. Persoonlijk zou ik hem croppen tot net onder de boompjes dan komen de paden uit de hoeken. Dat kijkt lekker met die invoerende lijnen.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
        Vind het een mooie plaat. Persoonlijk zou ik hem croppen tot net onder de boompjes dan komen de paden uit de hoeken. Dat kijkt lekker met die invoerende lijnen.
        Hmm, mja, ik heb tevoren wel al panorama-uitsnedes genomen van een nachtfoto aldaar....
        Maar ik ben meer te vinden voor 2:3 formaat of 1:1 desnoods.

Dus als ik hem krop onder de boompjes heb ik bij 2:3 formaat veel te vee lucht, en ik wil er dan ook geen gebouw afsnijden.
        Ik wou het 'park', dat nog in aanleg is, vooral ook bij in beeld.

Comment

Ik denk dat deze het best tot haar recht komt in panorama.
          De vignettering is echt te sterk, ik veronderstel dat zij toegevoegd is in post-productie.
          Vriendelijke groet, laGrange
          http://lagrange.1x.com
          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
            Ik denk dat deze het best tot haar recht komt in panorama.
            De vignettering is echt te sterk, ik veronderstel dat zij toegevoegd is in post-productie.
            ook mijn gedacht van dat vignette deze iets zachter zetten zou je contrastrijke beeld zeker te goede komen
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Ja, na 3x weet ik intussen dat die vignetting niet jullie ding is.
              Dat wist ik zelf ook omdat die toegevoegd is, en het vaak het geval is als ik hier foto's plaats.
              Nu goed, daarom dus in Showcase, en niet in beoordeling.

[voetnoot]
              Echter, ik heb die er express aan toegevoegd in postprocessing.
              Dat hij iets te uitdrukkelijk toegepast werd, is waar. Maar ook net mijn bedoeling, mijn smaak.
              Zonder de vignettering echter, is het echte een saaie vlakke plaat die ik zelf meteen zou skippen.

En daar wijk ik niet vanaf. Ik maak mijn plaat omdat IK er tevreden van ben, ik stel ze voor.
              Niet je ding, fair enough. Wel je ding: ook ok.

Maar ik doe geen nabewerking op een manier dat ik een zo groot mogelijke doelgroep behaag, anders behoud ik mijn eigenheid niet meer.
              Ik laat het beeld zoals het is, voor de liefhebbers.
              Op andere media heb ik al heel wat positieve reacties gekregen van mensen die het net leuk vinden. En die blijven me volgen om die eigenheid.

Het is net zoals bands die voor hun platenlabel hun muziek anders gaan maken en laten klinken omdat ze hierdoor meer mensen bereiken en meer zullen verkopen, maar wat ze zelf willen laten horen komt niet eens op de plaat. Soms zijn platenlabels zo erg dat ze eisen stellen aan bands over wat ze al dan niet op het podium moeten spelen en op welke manier.
              Terwijl je onafhankelijke muzikanten hebt die hun ding doen, waarvan de mainstream het niet aanspreekt, maar de muzikanten zijn wel gelukkiger met wat ze doen, ook al is hun fanbase op 1 hand te tellen.

[/voetnoot]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                [voetnoot]
                beginners verdedigen zich vaak door te gaan roepen "ja, maar dat is nu gewoon mijn stijl".

terwijl het gewoon een zwak excuus is voor fouten of dingen waarvan ze zich nog niet helemaal bewust zijn. een snelle verdedigingsreactie voor crap.

bij jou zie ik dat anders, er is tenminste nagedacht over de stijl die je wil bereiken. die uitleg heb je niet verzonnen om de kritiek hier te weerleggen, dit is een visie die je al lang hebt en je maakt bewust foto's in die stijl.
                Voor de lol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qurodenam Bekijk bericht
                  beginners verdedigen zich vaak door te gaan roepen "ja, maar dat is nu gewoon mijn stijl".

terwijl het gewoon een zwak excuus is voor fouten of dingen waarvan ze zich nog niet helemaal bewust zijn. een snelle verdedigingsreactie voor crap.

bij jou zie ik dat anders, er is tenminste nagedacht over de stijl die je wil bereiken. die uitleg heb je niet verzonnen om de kritiek hier te weerleggen, dit is een visie die je al lang hebt en je maakt bewust foto's in die stijl.
                  Ik weet gerust dat vignettering niet past, of bij pro's in het verkeerde keelgat schiet.
                  Soit, ik ben al 17 jaar met foto's bezig. Ik weet wat de massa wil zien, ik weet wat fotografen willen zien, ik weet wat ik wil laten zien.
                  Niet tevreden: gewoon doorscrollen ;-)

Comment

Working...
                  X