Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel Noord

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Brussel Noord

Re: Brussel Noord

Mooie opname in dramatisch kleuren ... prachtige lucht.
    Je kan deze verbeteren door ze recht te zetten.
    De foto helt wat naar rechts (goed te zien aan de achterste gebouwen). In Lightroom kan dit al grotendeels verholpen worden.
    Er zal dan nog wat vertekening in de verticalen overblijven (kan je zien aan de vensters in de voorste gebouwen).
    Dat kan je corrigeren in Photoshop met de functie "Free transform".
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Mooie dreigende foto.
      Rechtzetten gaat hem nog sterker maken.
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
        Mooie opname in dramatisch kleuren ... prachtige lucht.
        Je kan deze verbeteren door ze recht te zetten.
        De foto helt wat naar rechts (goed te zien aan de achterste gebouwen). In Lightroom kan dit al grotendeels verholpen worden.
        Er zal dan nog wat vertekening in de verticalen overblijven (kan je zien aan de vensters in de voorste gebouwen).
        Dat kan je corrigeren in Photoshop met de functie "Free transform".
        in LR 6 kan je zowel roteren, horizontaal, vertikaal, bolle en holle transformaties doen hoor.

mooie dreigende foto.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

mooi dreigende lucht...
          Zoals gezegd wat vertekening wegwerken...
          En als je dan toch bezig ben haal dan ook dat sensorvlekje in het midden van je beeld en boven het rechtse gebouw weg.
          Ikzelf zou ook de P van parking weggehaald hebben of verdonkeren want hoe klein het ook is die eist ook wat aandacht.
          Voor de rest top plaat!
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
            in LR 6 kan je zowel roteren, horizontaal, vertikaal, bolle en holle transformaties doen hoor.

mooie dreigende foto.
            LR zal niet volstaan om de verticale vertekening weg te werken, daarvoor heb je PS (ik denk PS Elements ook) of DXO Viewpoint nodig.
            Door het relatief lage standpunt van de fotograaf tav de hoge gebouwen is het beeld een parallellogram met de smalste zijde bovenaan.
            Je moet dus de bovenste hoeken naar buiten trekken om een rechthoek te krijgen. Dat kan niet in LR.
            Misschien zijn er nog andere oplossingen.

Je kan die vertekening ook laten voor wat ze is, in sommige gevallen maakt het deel uit van het effect dat je wil bereiken (denk aan opnames tussen hoge gebouwen of foto's van bomen genomen van onder naar de kruin toe). Hier zou ik ze corrigeren, maar het is natuurlijk de fotograaf die hierover het laatste woord heeft.
            Vriendelijke groet, laGrange
            http://lagrange.1x.com
            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Het zou een veel beter beeld opleverev mocht je je eerst wat verdiepen in het plakken van een andere lucht op je foto, en hoe je beide fotos op elkaar afstemt.
              Zoals gezegd proberen rechtzetten. Ik zou ook de voorgrond meer ruimte gegeven hebben
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Allezins aan allen bedankt voor de reacties en tips, hier heb je wat aan. Ik ga proberen hem te verbeteren.

Comment

Working...
                X