Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooi gebouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mooi gebouw

    Dit mooi gebouw tegengekomen in Barcelona (er waren er natuurlijk wel meer ). Ik vond de omzetting naar z/w wel iets hebben. Wat denken jullie hiervan?
    ISO 100 - 33mm - F9 - 1/100 sec

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Groetjes,
    Marchristan

  • #2
    Re: Mooi gebouw

    Ik wil hier graag iets vriendelijk over zeggen, maar zie niet veel aanleiding.
    De symmetrie zit goed, dat heb je mooi gedaan. Het gebouw komt imposant over en ik denk dat dit de bedoeling was.
    Het gekozen standpunt valt tegen. Het gebouw lijkt een omvallende massa. Je kan hier beter wat afstand nemen en/of een lens met grotere beeldhoek gebruiken.
    Op de plaats waar je de foto genomen hebt heb je dan al gauw een 16mm in full frame equivalent nodig om alles in beeld te krijgen.
    Het contrast kon een stuk beter.
    Zwart-wit foto's zijn op hun best als je alle gradaties van wit tot zwart bestrijkt. Dat is hier zeker niet het geval, er zit enorm veel midden grijs in en dat maakt de foto vlak.
    Enige verbetering is mogelijk als je in Lightroom wit en zwart wat gaat doordrukken. Dat gaat het makkelijkst als je van een RAW file vertrekt.

    Ik hoop je hier mee van dienst te zijn, zie het als een aanmoediging om verder te gaan.
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Mooi gebouw

      Alvast bedankt voor je eerlijke beoordeling. Ik ben blij om je feedback te ontvangen omdat ik vooral veel wil bijleren van de opmerkingen op dit forum. Jouw foto's vind ik telkens zeer mooi en zijn een inspiratie. De Canon 16-35 F4 staat al lang op het verlanglijstje, hopelijk komt deze er dit jaar nog. Groeten.

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Mooi gebouw

        Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
        Alvast bedankt voor je eerlijke beoordeling. Ik ben blij om je feedback te ontvangen omdat ik vooral veel wil bijleren van de opmerkingen op dit forum. Jouw foto's vind ik telkens zeer mooi en zijn een inspiratie. De Canon 16-35 F4 staat al lang op het verlanglijstje, hopelijk komt deze er dit jaar nog. Groeten.

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Graag gedaan ... ik maak ook nog wel eens draken van foto's :-)
        Het heeft weinig zin om een foto die je niet goed vindt te bewieroken of helemaal te negeren.
        Dat laatste vind ik nog erger.
        Good luck!!!
        Vriendelijke groet, laGrange
        http://lagrange.1x.com
        "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

        Comment

        Working...
        X