Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
The glass house.
Collapse
X
-
-
Re: The glass house.
Knap beeld , oogt wat futuristisch . Wat voor gebouw is dit?A7 f1.4 fuji F2 & F1.4
-
Een bijzonder gebouw met een mooie bewerking.Vriendelijke groet, laGrange
http://lagrange.1x.com
"You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams
Comment
-
[QUOTE=unalom;4292557 Wat voor gebouw is dit?[/QUOTE]
Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk berichtEen bijzonder gebouw
Comment
-
Dit ziet er mij eerder een 3D-beeld uitdan een foto.
Indien 3D, mooi gedaan, indien foto, goed bewerkt!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk berichthaha...later meer hieroverVriendelijke groet, laGrange
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk berichtHad eigenlijk iets anders willen schrijven, maar de magie heeft ook haar rechten
nog ff wachten Luc , laat de magie nog maar wat werken....denk dat je de "making of" al weet...een veelvuldig toegepast procedé.
Comment
-
genoeg gewacht nu....
het gebouw "staat" in Bangkok maar heb het omver getrokken
eigenlijk ben ik vertrokken van een foto die velen direct de vuilbak zouden inkieperen, maar ik ga altijd van het principe uit dat de meeste opnames die ik maak wel een reden hebben waarom ik ze maak.
deze heeft een maand "gerust" tot ik de nodige fantasie had om er iets van te maken.
verticale opname horizontaal gezet.
de linkerkant van de glazen wand weg geknipt
saturatie van het staalblauwe glaswerk bijna tot nul gebracht en wit balans opgetrokken.
lucht vervangen, gebouw en lucht een kleurtje gegeven en de reflectie van de oorspronkelijke wolken met blur bewerkt.
hier en daar nog wat accentjes toegepast.
de exif van de foto is de exif van de wolken.
oorspronkelijke foto gemaakt met Fuji X100T 23mm vaste lens (35mm equivalent)
Bangkok heeft een massa interessante architectuur maar heel moeilijk te fotograferen omdat je zo dicht, meestal té dicht- bij de gebouwen moet gaan staan om de elektriciteit en andere kabels te mijden die het zicht blokkeren.
had deze keer enkel de X100T mee (geen zin om met 5kg op de rug te sjouwen); een voordeel maar ook de beperking om details te fotograferen.
origineel
Comment
-
-
Dat heb je mooi voor elkaar gekregen. Vakwerk...
Je hebt gelijk... ik maak ook een massa foto's die ik interessant vind op dat ogenblik en daarna laat rusten...
Je kan ontzettend veel sfeer aanbrengen aan een foto als je maar inventief genoeg bent...
Toveren met CS...
Gefeliciteerd...
Je hebt hier een meevaller doordat het net een woning met een dak lijkt en dat zet iedereen op een dwaalspoor.
Maar het geluk gaat dikwijls gepaard met het creatief denken en uitvoeren ... maar vooral het zien...
Groet.
Gil
Comment
-
Wel het is knap gedaan zo !
Ik had nog nooit serres gezien met een dergelijke verdeling van het glas en ik zag er wel iets gebouw in daardoor maar dat stukje wegknippen is goed gevonden, dat heeft het mysterieus gemaakt vind ik.
De rest van de bewerking lag iets meer voor de hand voor mij.
Bedankt voor die verhelderende uitlegbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Goed gevonden, ik zag er een glazen trein in, maar mijn fantasie slaat soms op hol, en daarmee verzeilen we in de marine.
Comment
-
Ik had het juist ingeschat, bij het "glass house" is dat duidelijk, de linkerkant kon een "echt" industrieel bouwwerk zijn.
Het is knap geknutseld, zeker de moeite waard! Ik gooi ook niet zo maar iets weg, maanden later kan het nog van pas komen.Vriendelijke groet, laGrange
Comment
Comment