Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Bedankt ! voor mijn nachtfoto's werk ik bijna altijd uitsluitend volledig manueel. ook witbalans.. alles. ik overtreed blijkbaar daarbij alle regels van de fotografie.
gisteren daarover nog een kleine discussie gehad in mijn fotoclub, collega werkt steeds met histogram en ik niet en dat kon niet volgens hem. op mijn manier is dat niet nodig. te lang om hier uit te leggen. soort manier van HDR fotos maken, alleen extremer. ik leg die dan in lagen op elkaar en maak mijn eigen bewerkingen daarop. mijn voordeel is volgens mij dat ik al vijf jaar bezig was met photoshop alvorens ik ook zelf begon te fotograferen, ik kijk blijkbaar daardoor op een andere manier naar mijn onderwerpen dan traditionele fotografen .
Bedankt ! collega werkt steeds met histogram en ik niet en dat kon niet volgens hem.
Avondwerk hoef je ook niet al teveel naar het histogram te kijken. Zolang je het dynamisch bereik van de camera maar goed kunt inschatten Dus goe bezig man
bedankt ! ja, liefst wintertijd en gewoonlijk ga ik dins,woens of donderdag alleen op avondfotografie (nacht) de reden is omdat de meeste mensen volgende dag nog moeten werken en het kouder is, ze ook liever gezellig warm willen zitten.
dus is er s' avonds veel minder volk op straat. ben hier wel een paar keer moeten gaan lopen, maar de aanhouder wint hé !
Comment