Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Parijs

    Ja man, das mooi !!! Leuk en vernieuwende compo
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #17
      Re: Parijs

      Eentje waar ik deze week toch al een paar keer naar ben komen kijken.
      Ik ken de plaats erg goed en heb de gebouwen op dat stuk linkeroever altijd al fascinerend gevonden. Het strijklicht is uiteraard erg mooi, maar vraag me gelijk ook af wat de foto zou geven indien een paar minuten vroeger genomen. Lady Liberty zou dan nog staan te zonnebaden. Nu staat ze zowel letterlijk als figuurlijk in de schaduw. Ze wordt overklast door een nieuwe generatie kapitalistische bouwblokken, maar nog vooral door de wereldberoemde gigantische fallus die de Eiffeltoren is. Een mens heeft niet veel méér nodig om er een filosofisch traktaat over te schrijven.
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #18
        Re: Parijs

        Mooi weergave van Parijs!

        Comment


        • #19
          Re: Parijs

          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Eentje waar ik deze week toch al een paar keer naar ben komen kijken.
          Ik ken de plaats erg goed en heb de gebouwen op dat stuk linkeroever altijd al fascinerend gevonden. Het strijklicht is uiteraard erg mooi, maar vraag me gelijk ook af wat de foto zou geven indien een paar minuten vroeger genomen. Lady Liberty zou dan nog staan te zonnebaden. Nu staat ze zowel letterlijk als figuurlijk in de schaduw. Ze wordt overklast door een nieuwe generatie kapitalistische bouwblokken, maar nog vooral door de wereldberoemde gigantische fallus die de Eiffeltoren is. Een mens heeft niet veel méér nodig om er een filosofisch traktaat over te schrijven.
          Deze versie heb ik ook (ik heb daar toch een heel eind gestaan, tot aan het blauwe uurtje). Als het licht nog meer op Lady Liberty viel, was het licht op de buildings minder mooi en daarom heb ik voor bovenstaande versie gekozen. Bedankt voor je reactie, Palladio.


          Aan alle anderen: ook bedankt voor alle reacties!
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment

          Working...
          X