Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gelukkig kijk ik altijd eerst (en meestal alleen) naar de foto. En zeker het grootfromaat is de moeite waard. Dus als het kader het enige punt van kritiek is dat je krijgt heb je een super plaat geschoten :-)
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Goede foto, zeker qua compositie.
Waarom ISO800 als je vanop statief werkt?
Max sluitertijd (voor de meeste Camera's) is 30sec.
Ik had feitelijk ISO 400 kunnen instellen dan was de langste sluitertijd juist 30sec, of één stop kleiner diafragma.
Ik heb ook een externe timer voor HDR Bracketing instellingen, maar dit is veel omslachtiger eerst de installatie en dan de lichtsterkte meten met de camera en dan via een Excel tabel de instellingen kiezen, timer instellen en camera in Bulb mode etc etc
Mvg
Francis
Max sluitertijd (voor de meeste Camera's) is 30sec.
Ik had feitelijk ISO 400 kunnen instellen dan was de langste sluitertijd juist 30sec, of één stop kleiner diafragma. ...
Ik begrijp er niets meer van. De sluitertijden waren toch allemaal korter dan 30 seconden.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Ik begrijp er niets meer van. De sluitertijden waren toch allemaal korter dan 30 seconden.
???
Waarom ISO 800? . . ik zal het anders uitleggen . . .
Ik had feitelijk een veel lagere ISO moeten instellen bijvoorbeeld ISO 100 dan zouden al de sluitertijden 3 stops hoger zijn geweest t.t.z (-2ev) = 0,93 x 8 = 7,44 sec. ; (0Ev) =3,75 x 8 = 30sec. ; (+2Ev) = 15 sec x 8 = 120sec.
GROOT PROBLEEM: de Camera zal geen 120sec. toepassen, maar slechts 30sec.
Mvg
Francis
Comment