Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vind 'k een zeer mooie. Het doet qua beeld wat surrealistisch aan, à la Magritte (als dàt geen compliment is...). Puur technisch vind 'k het groenlandschap wat detail missen, onderbelicht; anderzijds is de CA magenta afranding op de bovenkant van de wolk ook niet je dat (wat misschien wel moeilijk te vermijden is, op de rand, met het gebruikte objectief [...op f16]), geen idee. Maar wat het groen betreft zou 'k toch wel een stukje 'niet doorgedreven' hdr in het geheel van het beeld durven blenden, en dan enkel dat stukje. Anyway, wel een heel mooie compo en een even tof beeld.
Bedankt iedereen voor jullie reacties.
@Fibonacci : door uw tips heb ik de foto eens opnieuw onder handen genomen. Ik beoogde inderdaad een surrealistisch beeld. Dit beeld is getrokken op een statief en ik heb daarbij verschillende sluitertijden gebruikt. Om meer detail te krijgen in het landschap heb ik nu, zoals u suggereerde, het originele beeld (0) gecombineerd (via blending in Photoshop) met een overbelicht (+1). Ook de CA afranding heb ik aangepakt in Lightroom. Ben benieuwd wat jullie van deze update vinden.
Mooi. De CA is netjes weggewerkt. En het stukje groen is nu een deel van de centrale aandachtslijn i.p.v. een grens die, door zijn donkerte, de aandacht vasthield in de opgelichte omgekeerde T op de voorgrond. In de update wordt de aandacht nu, een stuk verder (hoger), zacht begrensd door de wolk. Daarnaast draagt dat beetje extra groen bij aan het surrealisme, maar dan in het volledige kleurenpallet. Ook ik had het geheel eventjes zonder wolk ingeschat (centrale crop) maar ben er snel van teruggekeerd...
Een mooi surreëel beeld zonder overdreven ingrepen. Nice
mooie strakke plaat die terecht in de HoF staat
peoficiat!!
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment