Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vietnam - Ho Chi Minh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vietnam - Ho Chi Minh

    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    Maar zoals je laat uitschijnen is dit wel een bijzondere plaats. Dat kan helaas uit deze foto niet worden opgemaakt.
    Moet dat dan?

    Ik blijf het een goede foto vinden die het (mits een beetje meer contrast?) zeer goed kan doen op een mooie afdruk. Van mij mag je verder blijven doen zoals je bezig was.

    Comment


    • #17
      Re: Vietnam - Ho Chi Minh

      Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
      Moet dat dan?
      Gezien de titel en het het " U bent volgens mij nog nooit op deze plaats geweest ": " ja ".
      Laat uitschijnen dat dit wel iets héél speciaal is. Wel, volgens mij niet. Althans kan je dit niet opmaken uit de foto.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #18
        Re: Vietnam - Ho Chi Minh

        Ik wil nog even zeggen dat het eigenlijk helemaal geen speciale plaats is, (de stad zelf wel natuurlijk) de plaats waar de foto is genomen bedoel ik. Het is een klein detail in een uitzicht op een stad, je moet er bijna naar zoeken om het te zien. Het was ook helemaal niet de bedoeling van deze foto om het eruit te laten zien hoe fantastisch deze plek wel niet is, het is dus gewoon een heel klein stukje uit het uitzicht over de stad. Na enkele fotos te maken zag ik dus de naar mijn mening leuke drie huizen achter elkaar, en heb ik daarop ingezoomd en deze foto gemaakt. Het maakt voor mij dus niet uit of de foto in Ho Chi Minh is gemaakt of in Doel, ik wilde niet laten zien hoe speciaal Ho Chi Minh is, ik wilde gewoon de leuke 3 gevels op de foto zetten. Ik zal het hierbij laten ik heb namelijk veel geleerd nadat ik deze foto hier gepost heb. Ik heb nog honderden andere foto's gemaakt in deze stad die jullie hopelijk wat beter vinden dan deze
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

        Comment


        • #19
          Re: Vietnam - Ho Chi Minh

          Volgens uw profiel ben je nog student, ik ben heel wat jaartjes ouder dan U , maw ik kan al op zoveel meer plaatsen geweest dan U laat ons hier duidelijk over zijn.
          En uw foto tja... het totaalbeeld spreekt mij gewoon niet aan, ik heb je ook uitgelegd waarom, beter zo dan gewoon zeggen hij trekt op niets zonder verdere comments niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
          U bent volgens mij nog nooit op deze plaats geweest, maar ik had me misschien beter om kunnen draaien en een foto gemaakt van de kerktoren die elke dag gefotografeerd wordt door honderden mensen
          Groetjes Rudy
          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

          Comment


          • #20
            Re: Vietnam - Ho Chi Minh

            Ik volg de meeste commentaren op je foto.
            Fotograferen kan je, dat bewijzen de beelden op je Flickraccount.
            Misschien accepeteren dat deze een mindere is?

            Comment


            • #21
              Re: Vietnam - Ho Chi Minh

              Zou zeker zijn plaats vinden in een serie !
              Mooie pastelkleuren en niet gebruikelijk voor een gebouw.

              An sich is de foto iets te "zwak" mijns inziens en had ik hem toch zeker "opgekuist" in PS ( ondermeer draden verwijdert) teneinde hem heel strak te presenteren.

              Maar ik begrijp volkomen waarom je dit fotografeert en niet dat kerkje !

              Comment


              • #22
                Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                Als ik de fotograaf was zou ik de draden in nog geen 1.000.000 jaar verwijderen. Wat is me dat hier toch met dat PS opkuisen? Jullie klagen dat de foto eender waar genomen kan worden. Wel die kabels zijn net de hint dat ze in ZO-Azië genomen zijn: het gedeelte van de wereld waar er meer kabels zijn per m² dan leden op dit forum.

                En nu over de foto zelf. Ik vind het eens een andere kijk op Ho Chi Minh. Het is de voor mij persoonlijk de moeilijkste locatie waar ik geweest ben. Een "simpel" beeld zoals hierboven is niet simpel om er te vinden. En zoals eerder gezegd ben ik van mening dat de kabels de kers op de taart zijn en dus niet verwijderd mogen worden.

                Comment


                • #23
                  Re: Vietnam - Ho Chi Minh

                  Misschien wek je gewoon met de titel bepaalde verwachtingen, die al dan niet
                  ingelost worden. Ik mag zoiets graag zien, al zegt het waarschijnlijk weinig of
                  niets over Ho Chi Minh. Oosters huisje was me dan ook voldoende geweest en
                  de reacties zouden wellicht ook milder (warmer) zijn geweest.

                  Comment

                  Working...
                  X