Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Je kan er vrij fotograferen hoor Jan. Op een bepaald moment stond er een conducteur en later nog 2 van zijn collega's, heel geïnteresseerd achter me te kijken hoe ik aan't fotograferen was. De mannen van securail zijn ook meermaals gepasseerd zonder er wat van te zeggen.
[QUOTE=jan.brouwers;3616510
Mag je daar nog vrij fotograferen of niet ?
Je hoort er van allerlei tegenstrijdige berichten over, misschien dat de TS me iets verder wil/kan helpen.[/QUOTE]
Ik durf erom te wedden dat de stationchef het ook niet weet, of beter gezegd niet meer weet.
Toen ik nog in het station (niet in Luik, maar Menen en daarna Wervik) werkte was het verboden, maar geen haan die daarom kraaide, zolang je de in- en uitstappende reizigers niet hinderd zal men niets zeggen.
Een statief opzetten kan als hinderlijk beschouwd worden maar je kunt het opzetten als er geen beweging is op het perron.
Uit beleefdheid zou ik toch eens langs gaan bij de o/chst (onderstationchef).
On topic, verrassend nieuwe kijk op het station, ik vind het een zeer geslaagde foto, mijn komplimenten.
Grtz, RF
Last edited by Red Falcon; 26 juli 2012, 20:08.
Reden: geen vergeten te typen
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
In eender welk station in België heb je een toelating nodig om foto's te nemen. deze toelating aanvragen kan je via mail en is geen probleem, doe je het niet, en de stationschef komt je tegen, mag je inpakken en wegwezen.
dit even ter info voor diegene die met een gerust hart foto's willen gaan nemen.
Groetjes Rudy
Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM
zeer mooi! en dat over niet mogen fotograferen wel fotograferen, vind dat allemaal een beetje onozel. Als ze niet willen dat hun ontwerp gefotografeerd word moeten ze het maar niet bouwen ook. Als daar ne trein japanners stopt dan hebben ze toch prijs. Over het M.A.S is ook zo'n discusie je zou die ook niet mogen fotograferen van de ontwerper tja dat hij dan een model bouwt en in zijne living zet dan is hij zeker dat niemand ze op foto neemt. Ik ben van mening eens het er staat is het openbaar en mag iedereen ervan genieten op zijn manier. De ontwerpers mogen trots zijn dat hun creaties fotogeniek zijn, dat is een teken dat hun opzet geslaagd is.
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Comment