Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ok compo. Geeft een ietwat achterovervallend gevoel. Correcte belichting en scherpte. Doch nIet echt sprekend. Voor de Pshop-liefhebbers zou 'k hier de palen/constructie uitwerken tot ze letterlijk blinken als goud, waarop het donkere paard van de Leopold op staat...
Ok compo. Geeft een ietwat achterovervallend gevoel. Correcte belichting en scherpte. Doch nIet echt sprekend. Voor de Pshop-liefhebbers zou 'k hier de palen/constructie uitwerken tot ze letterlijk blinken als goud, waarop het donkere paard van de Leopold op staat...
Veel succes,
F.
Gelijk heb je met het achterovervallend gevoel, maar als je niet exact in het middelpunt kan staan zal je altijd wel een perpectiefvertekening hebben zeker, of niet?
Het oplichten van de bouwstenen heb ik uitgeprobeerd, maar dat is de realiteit geweld aandoen, net zoals het paard van Albert I dat van Leopold noemen.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Uw smaak is niet noodzakelijk een standaard. We kunnen die ook moeilijk afleiden uit DIT. En dan nog je enige foto op het forum.
En is het 'niet' of 'echt', of gewoon een janee of welniet?
technisch goed uitgevoerde compositie, maar door de griezelige perfectie ook een beetje saai
lichtomstandigheden niet ideaal: er zit wel een mooie gouden schijn op de rechterpilaar, maar dat komt niet goed genoeg uit de verf. de kleuren ogen nu wat bleekjes
erg laag hoor iemands mening ondermijnen door naar diens werk te gaan kijken
Grappig als dit dan van iemand komt die geen foto's op het forum heeft. Moest je me kennen zou je weten dat stuurlui en wal ...
Is het dan zo moeilijk om te participeren?
Gelijk heb je met het achterovervallend gevoel, maar als je niet exact in het middelpunt kan staan zal je altijd wel een perpectiefvertekening hebben zeker, of niet?
Het oplichten van de bouwstenen heb ik uitgeprobeerd, maar dat is de realiteit geweld aandoen, net zoals het paard van Albert I dat van Leopold noemen.
Die bemerking van het achterovervallen was enkel een gevoel bij het bezien van het beeld, waarmee ik niet wou aangeven dat dit goed of slecht zou zijn... Gewoon een gevoel als kijker.
Wat het oplichten in naverwerking betreft kan het geheel wel sowieso iets worden opgeklaard: concreet de middenwaardes en zwartwaardes iets optrekken. De highlights, in de wolken, zijn te delicaat om aan te passen.
Anderzijds toegegeven dat ik regelmatig de realiteit geweld aandoe Evenals de herkenning van koningen :-/
Uw smaak is niet noodzakelijk een standaard. We kunnen die ook moeilijk afleiden uit DIT. En dan nog je enige foto op het forum.
En is het 'niet' of 'echt', of gewoon een janee of welniet?
Lang getwijfeld of ik hierop ging reageren, maar bon... Sorry voor de hijack.
Zappa, duidelijk dat mijn laatste comment op een van je showcase posts je nog niet echt goed verteerd is. Als er dan toch defensief moet gereageerd worden, doe het dan niet in andermans thread.
Ik probeer enkel mijn visie te geven op gepubliceerde beelden, en niet op gepubliceerd commentaar (Zoals je zelf aangeeft is de appreciatie van een beeld zeer subjectief, wat commentaar op commentaar nog veel interessanter maakt... d'uh).
Je sleurt er een shot bij vanuit de 'fotobeoordeling' naar de 'showcase', één in de vlucht geschoten na een shoot, dmv snel een macro op een statief te steken zonder de belichting aan te passen van de voorbije 105mm groepsessie, evensnel verwerkt als geschoten, zelf heel goed wetend wat wel of niet kan in die shot maar 'm toch willlen delen in 'fotobeoordeling' omdat 'm ergens wel plezant is (geef toe)... Tsss gast, als je die shot wilt becommentariëren, doe 't dan in de oorspronkelijke thread.
Maar bon, ik ga ervan uit dat kritiek op showcase posts gewenst is. Aangezien ik de meeste commentaren binnen showcase overmatig positief of gewoon naast de kwestie vind, is het logisch dat mijn comments, in algemeen vergelijk, nogal brutaal zijn...
Zappa, lighten up! 't Is maar een forum... Neem het allemaal maar met een korrel zout.
Dixit F.
Wat het oplichten in naverwerking betreft kan het geheel wel sowieso iets worden opgeklaard: concreet de middenwaardes en zwartwaardes iets optrekken. De highlights, in de wolken, zijn te delicaat om aan te passen.
Anderzijds toegegeven dat ik regelmatig de realiteit geweld aandoe Evenals de herkenning van koningen :-/
Cheerio,
F.
Na voorgaande zever, en schuldgevoel binnen deze thread, maak 'k misschien maar beter gewoon duidelijk wat 'k (persoonlijk) zou uitvoeren. Ondanks de realiteitsverkrachting (inderdaad verre van waarheidsgetrouw). Whatever, misschien heb je er iets aan. Mocht 't je niet leuk vinden, PS me en dan haal ik uiteraard de link weg. Misschien zou een gulden middenweg, don't bother the pun, een beter resultaat geven...
De highlights, in de wolken, zijn te delicaat om aan te passen.
Cheerio,
F.
'k Wil hier de betweter niet uithangen, maar in "curven" (Ps od LR) zijn die perfect te bewerken.
Maar Louis kennende denk ik eerder dat de lucht wel zal zijn zoals die was toen de foto werd genomen.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
in "curven" (Ps od LR) zijn die perfect te bewerken.
Maar Louis kennende denk ik eerder dat de lucht wel zal zijn zoals die was toen de foto werd genomen.
Tsjah, die curves gebruik ik niet in m'n flow. Maybe I should... Levels, contrast, saturatie, color balance en layermasks blenden, blenden, blenden tot het tipje van de wacom-stylus begint te roken
Maar er is me hier iets anders opgevallen tijdens het opwerken van de pilaren. Zijnde dat er ahw een groot artefact (neen, ik bedoel niet het beeld van Albert) doorheen het beeld loopt langs alle contrastlijnen van het gebouw. Op die lijnen zijn de beeldpixels dubbel zo groot als elders in het beeld en resulteert alsof er lichte stekeltjes rondom op het gebouw (en paard+Albert) staan. Precies CA maar dan niet in verkleuring maar in extra grove pixels. Vreemd. Ondanks dat dit misschien onder pixelpeepen valt, 'k vind toch dat 't zichtbaar is...
Dat goudgeel zou trouwens ook zeer mooi staan op een felblauwe lucht: volgende keer misschien de weermachine meenemen op lokatie...
Comment