Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Wat compo is moet er mij toch dringend eens iemand uitleggen.
Maar het standpunt is heel intelligent gekozen.
De bewerking is voor mij ook te hevig, de foto komt daardoor in een klasse van "dat hebben we al gezien" terwijl er voor mijn gevoel daar meer in zit.
Enne, als dit ECVB is dan is het standpunt niet alleen intelligent maar wel geniaal gekozen.
Beetje druk maar ik zou zelf niet weten wat je er moet van afknippen om het geheel niet te verstoren.
Wat compo is moet er mij toch dringend eens iemand uitleggen.
.
Allez, vooruit dan.
Volgens mij is het standpunt de plaats waar je gaat staan en de compo het gedeelte wat je vanaf dat stanpunt in beeld neemt; dus hoe je je camera richt en hoe je in of uit zoomt.
Dat is toch wat ik eronder versta bij dit soort interieur of architectuur opnames.
Maar, als ik het fout zie, ik sta open voor andere meningen.
Enne, als dit ECVB is dan is het standpunt niet alleen intelligent maar wel geniaal gekozen.
ik denk dat het ecvb is door die 2 pilaren...
die zijn hetzelfde als in de grote hal met generator
en rechts zie je kabels liggen op de grond en sinds de dat de koperdieven daar geweest zijn liggen her en der kabels...
de vloer en de muur is hetzelfde...
dus ik denk ergens op gelijkvloers in de de grote generator hal juist achter de zilveren "duikboot"
Allez, vooruit dan.
Volgens mij is het standpunt de plaats waar je gaat staan en de compo het gedeelte wat je vanaf dat stanpunt in beeld neemt; dus hoe je je camera richt en hoe je in of uit zoomt.
Dat is toch wat ik eronder versta bij dit soort interieur of architectuur opnames.
Maar, als ik het fout zie, ik sta open voor andere meningen.
Groeten, Bert
Eindelijk eens iemand die durft, Bert is mijn held.
Tweede vraag, beetje moeilijker :
Wat maakt het goed en wat maakt het middelmatig tot slecht ?
Eindelijk eens iemand die durft, Bert is mijn held.
Tweede vraag, beetje moeilijker :
Wat maakt het goed en wat maakt het middelmatig tot slecht ?
Alee, die compo dus.
Er zijn zoveel details die een compositie goed kunnen maken. lijnen, herhalingen, kleur, vormen, plaatsing van het onderwerp...
Maar het blijft allemaal natuurlijk subjectief; wat jij mooi vindt, vind ik misschien niet mooi.
Ik vind de bewerking in deze foto er ver over en daar hou ik niet van, maar Lily, de TS, zal het waarschijnlijk wel mooi vinden.
Comment