Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je hebt redelijk veel ruis. je hebt nu bij 1/25ste getrokken, is dit nog uit de hand gedaan of met statief? als je statief bij had zou ik iso omlaag halen en sluitertijd wat langer instellen. Zonder statief zal het niet anders gekund hebben!
maar zoals doudeke aangeeft: de foto is nogal klein gepost om hem goed te bekijken
wanneer ik 'nacht'foto's neem in Brugge:
iso 100
AV 11
statief
live view (met 5 of 10x vergroting)
afstandsbediening (of timer 2")
en véél groter posten hier (max 900 pixels langs langste zijde; ongeveer 500 kb)
en in't midden van de pagina (via knop "aanpassen" dan "meer opties" dan onder "lettertypen" het 5e symbooltje.
Was dus mijn eerste keer dat ik 'avond foto's' nam; inderdaad de Iso waarden lagen soms heel hoog. Maar is puur uit het hand getrokken, had geen statief bij.
Ik leer elke keer bij, en de volgende keer ik naar Brugge ga zal ik proberen de statief mee te nemen. Nu ja, ik ben altijd op stap met 'honden' en dan is een vaste hand niet altijd mogelijk *bloos* ...
Comment