Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
eigenaardige foto omdat je aandacht naar een zestal punten (bootjes en torens) getrokken wordt. De lichtje werken voor mij hier niet echt sfeerscheppend en het middendeel zonder sfeerlicht is redelijk groot. De compositie zelf vind ik goed, maar lampen storen me hier, wat ik zelf ook wel raar vind. Commentaar is positief bedoelt hoor
eigenaardige foto omdat je aandacht naar een zestal punten (bootjes en torens) getrokken wordt. De lichtje werken voor mij hier niet echt sfeerscheppend en het middendeel zonder sfeerlicht is redelijk groot. De compositie zelf vind ik goed, maar lampen storen me hier, wat ik zelf ook wel raar vind. Commentaar is positief bedoelt hoor
gr,
Ik begrijp wat je bedoelt... Benieuwd of anderen ook deze mening toegedaan zijn...
Een skyline is iets dat de aandacht trekt, maar Brugge heeft die niet. Het is alsof alles
gehurkt zit en een beetje verborgen. Dat is natuurlijk haar charme, maar voor een foto
minder je dat.
Ik bekijk de foto nu vanop een andere computer en m'n foto ziet er totaal anders uit... Het donker gedeelte in het midden van de foto was op mijn computer helemaal zo donker niet en bevatte veel detail... Ik had het programma "Quickgamma" gedownload om m'n scherm te kalibreren en volgens dat programma stond m'n scherm goed... Wellicht klopt dit niet. Hoe kun je een scherm goed kalibreren?
Op m'n eigen computer (laptop) ziet de foto er dus een stuk beter uit dan op het scherm waar ik nu op kijk... Werk aan de winkel dus. Ik vermoed dat jullie de foto eerder zien zoals ik ze nu ook zie en dan vind ik de foto helemaal niet geslaagd (omwille van de veel te donkere delen in het midden).
Jammer genoeg kan ik de foto nu niet onmiddellijk opnieuw 'ontwikkelen', want m'n laptop moet hersteld worden en zo ben ik ook Lightroom even kwijt...
Een skyline is iets dat de aandacht trekt, maar Brugge heeft die niet. Het is alsof alles
gehurkt zit en een beetje verborgen. Dat is natuurlijk haar charme, maar voor een foto
minder je dat.
Doudeke, je hebt wellicht gelijk wat de Brugse skyline betreft... Live vond ik het zicht prachtig, maar op de foto geeft dit wellicht niet zo veel. Jammer!
De foto is ook vrij druk (boten, torens,...), maar dat stoort me niet echt...
Comment