Het 'oude' koninklijke paleis aldaar..
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Luang Prabang
Collapse
X
-
-
Re: Luang Prabang
Ik ben niet zeker , maar volgens mij staat het gebouw gewoon scheef en moet dit even recht gezet worden.
Verder vind ik het wel een geslaagde foto.
Groetjes,
MyriamCanon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk berichtOei Steven, omvallende palmbomen en een scheve muur....
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Heb hier eigenlijk geen ervaring mee
Heb eens een poging gedaan in Lightroom, zou moeten gaan tot ongeveer een correctie van -40 en dan verlies ik een pak van de foto.
Bedankt alleszins voor de commentaar! Toont aan dat er bij spelen met ultragroothoek meer bij komt kijken dan je denkt
P.S. Als iemand een mooi uitgevoerde perspectiefcorrectie hiervan wil laten zien, altijd welkom..
Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk berichtMisschien niet. Met Photoshop kan je met de tool cameravervorming (vertikaal perspectief) toch nog een behoorlijk resultaat bekomen.
Comment
-
-
supergroothoek geeft altijd perspectiefvertekening en dat wordt nog versterkt als je naar boven toe fotografeert. Met groothoek krijg je er veel meer op maar het is zoals je zegt....als je het perspectief dan moet beginnen corrigeren verlies je zodanig veel van de foto dat het voordeel van supergroothoek meteen ook wegvalt. Dan kan je evengoed een gewone lens gebruiken en de supergroothoek thuis laten (scheelt ook een pak gewicht).
Ik vind de kleuren wel heel mooi en mij stoort het groothoekeffect niet, al denk ik wel dat hij een beetje te veel overhelt naar links."If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Comment
-
even mee zitten spelen. In LR perspectiefcorrectie verticaal -14. Maar eerst met waterpas rechtgezet op één van de verticale lijnen in de "hal"
Het is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
Als ie eraf moet laat het maar weten.
(ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)
Groeten, Bert
Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk berichtHet is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
Als ie eraf moet laat het maar weten.
(ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)
Groeten, Bert
Mag gerust blijven staan hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk berichthet oogt dan wel minder scheef maar de kwaliteit is wel naar de wuppes. De scherpte is door al dat uitrekken compleet weg.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
Comment