Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
supergroothoek geeft altijd perspectiefvertekening en dat wordt nog versterkt als je naar boven toe fotografeert. Met groothoek krijg je er veel meer op maar het is zoals je zegt....als je het perspectief dan moet beginnen corrigeren verlies je zodanig veel van de foto dat het voordeel van supergroothoek meteen ook wegvalt. Dan kan je evengoed een gewone lens gebruiken en de supergroothoek thuis laten (scheelt ook een pak gewicht).
Ik vind de kleuren wel heel mooi en mij stoort het groothoekeffect niet, al denk ik wel dat hij een beetje te veel overhelt naar links.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
even mee zitten spelen. In LR perspectiefcorrectie verticaal -14. Maar eerst met waterpas rechtgezet op één van de verticale lijnen in de "hal"
Het is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
Als ie eraf moet laat het maar weten.
(ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)
Het is nog niet wat het zijn moet maar naar mijn mening toch wel een stukske beter.
Als ie eraf moet laat het maar weten.
(ik heb me wel geen zorgen gemaakt om de kwaliteit)
Groeten, Bert
Ziet er inderdaad beter uit qua lijnenspel
Mag gerust blijven staan hoor
het oogt dan wel minder scheef maar de kwaliteit is wel naar de wuppes. De scherpte is door al dat uitrekken compleet weg.
Ik heb een klein bestandje (paar honderd KB) binnengehaald, aangepast, en teruggeplaatst. Kwaliteits verlies heeft met het "uitrekken" van dat kleine bestandje te maken. Als je dat met het origineel zou doen zie je geen kwaliteitsverlies.
Comment