Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Mooi, maar ik zou toch wat perspectiefcorrectie toepassen. Nu lijkt het gebouw achterover te vallen. En dit is een foto dat een beetje extra aandacht zeker verdient.
Mooi, maar ik zou toch wat perspectiefcorrectie toepassen. Nu lijkt het gebouw achterover te vallen. En dit is een foto dat een beetje extra aandacht zeker verdient.
Bedankt voor de reactie en de tip maar hoe pas ik dat het beste aan?
Ben nog niet zolang bezig met fotografie en moet dus nog veel leren...
Ik denk dat je te lang hebt belicht. Ook was het mooier als je wat vroeger in de avond (blauwe uurtje) de foto had genomen voor wat meer kleur(in de opname) en misschien tekening in de lucht (bij bewolking). Het is een zeer fraai en indrukwekkend gebouw maar is s'avonds redelijk saai en monotone verlicht, dat maakt het plaatje minder boeiend.
Het is misschien wat te lang belicht, en ik weet niet of het mogelijk was, maar het standpunt had beter pal in het midden geweest.
Het eerste kan bijgewerkt worden met "Doordrukken" maar door het niet centraal standpunt staat alles toch nog een beetje scheef.
Verticaal draaien kan de indruk wat beter laten ogen, maar de koepel komt daardoor niet in het midden.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment