Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
vandaag heb ik in een kapel van een leegstaand klooster geweest en er deze foto gemaakt en tot lichte HDR bewerkt .
graag weer jullie mening en goede raad
alvast bedankt .
Luc
Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Voor mij is dit een HDR zoals een HDR dient te zijn. Het gaat uitsluitend om het uitbreiden van het beperkte dynamische bereik van de camera. Met andere woorden: er is nog steeds een donker punt en een witpunt. Daartussen liggen echter veel meer stops dan bij een 'normale' foto. Niets meer en niets minder.
Mooie en geslaagde hdr, ik heb wel enkele opmerkingen.
Er zijn enkele punten, die ik zie, die voor verbetering vatbaar zijn.
Ondanks dat het een hdr is zijn
- de ramen uitgebrand
- de bovenste hoeken te donker
Niet hdr gerelateerd:
- symmetrie is niet 100%
Zie mijn commentaar als opbouwende kritiek op een goede opname, kleine puntjes die van een mooie foto een hele goede foto kunnen maken
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
hoe zou jij de compositie dan wel maken in dit geval
Haha, da's natuurlijk de hamvraag. Moeilijk te zeggen natuurlijk als niet ter plaatse bent. In geval van een kerkinterieur wordt er, naar mijn indruk, nogal vaak gegrepen naar de "symmetrische" compositie en dat wordt wat saai op de duur. Wat langer rondhangen en verschillende standpunten en composities uitproberen lijkt me de oplossing.
Mooie en geslaagde hdr, ik heb wel enkele opmerkingen.
Er zijn enkele punten, die ik zie, die voor verbetering vatbaar zijn.
Ondanks dat het een hdr is zijn
- de ramen uitgebrand
- de bovenste hoeken te donker
Niet hdr gerelateerd:
- symmetrie is niet 100%
Zie mijn commentaar als opbouwende kritiek op een goede opname, kleine puntjes die van een mooie foto een hele goede foto kunnen maken
Bedankt voor de tips .
groetjes
Luc
Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Comment