Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi detail van een uitzonderlijk monument. Ik ben er ook geweest (25 jaar geleden) en de kleuren veranderen gedurende de dag. Daarom dat ik twijfel of dit de natuurlijke kleur is. Het lijkt mij dat de lichtmeter teveel heeft gereageerd op het witte marmer, en alles wat donkerder wordt weergegeven.
Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db And why do we fall, Bruce?
Het lijkt mij dat de lichtmeter teveel heeft gereageerd op het witte marmer, en alles wat donkerder wordt weergegeven.
Mij lijkt het eerder de witbalans die door de zonsondergang de witte marmer rood kleurt.
Als je in RAW getrokken hebt makkelijk aan te passen evenwel, tenzij het de bedoeling is om aan te tonen dat de aasgieren zich zitten te koesteren in de ondergaande zon. Persoonlijk zie ik de witte marmer liever wit.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Sluit mij daarbij aan ... jaren geleden was ik daar ook en op mijn netvlies staat de Taj Mahal in 't wit vastgelegd. 'k Weet wel dat er naargelang de uren van de dag min of meer een warme gloed kan hangen maar toch ... ik verkies 't mooie witte
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment