Ik vond dit een heel mooi verlichte pagode. Jullie ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mulong Tower Guilin
Collapse
X
-
-
Re: Mulong Tower Guilin
Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk berichtIk vond dit een heel mooi verlichte pagode. Jullie ?
volgens mij staat hij wel iets uit het lood.Last edited by jan.brouwers; 2 augustus 2011, 10:47.Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !
-
Prachtplaat! HDR fusion?Gear:Canon EOS 5DMk4 , 11/24Canon , 24/105Canon and some other stuff. http://www.burieddreams.nl/ , https://www.flickr.com/photos/nintheu/albums
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Industrial63 Bekijk berichtHDR fusion?
grtjs
Linda"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Comment
-
Heel mooi, knap licht.
Vraagje, is er een reden waarom je maar F5.0 gebruikt, ik zou eerder naar F14 ofzo gaan.Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk berichtHeel mooi, knap licht.
Vraagje, is er een reden waarom je maar F5.0 gebruikt, ik zou eerder naar F14 ofzo gaan.
Met matrixmeting moet ik voor nightshots wel zwaar onderbelichten omdat anders al de verlichting uitgebrand is. Soms tot - 1,7 ! Hangt er een beetje vanaf hoeveel verlichting in beeld is.
Bij deze foto evenwel heb ik, zonder belichtingscorrectie, eens geprobeerd met spotmeting omdat mijn target toch maar één onderwerp was. Vandaar dat er ook geen klein diafragma nodig was om meer scherptediepte te hebben. Als het onderwerp maar scherp is. Dus heb ik ook het diafragma een beetje groter gepakt.
Blijkbaar heb ik in de RAWomzetting toch nog een belichtingscorrectie van -1 op het geheel toegepast. Vandaar dat ik altijd RAW gebruik. In JPEG zijn uitgebrande stukken niet meer te corrigeren. In RAW kan ik nog heel ver de belichting terugdraaien.
De onderkant van de foto heb ik daarna terug opgelicht met de Adjustmentbrush (nieuw in CS5) want die werd anders wel een beetje te donker.
grtjs
Linda"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk berichtIk gebruik voor nightshots van stadsschappen meestal matrixmeting op f8 of f11 (als ik wat meer stereffect wil in de lichtjes)...kleiner ga ik zelden (en zeker overdag) want dan begin je elk stofke op de sensor te zien.
Met matrixmeting moet ik voor nightshots wel zwaar onderbelichten omdat anders al de verlichting uitgebrand is. Soms tot - 1,7 ! Hangt er een beetje vanaf hoeveel verlichting in beeld is.
Bij deze foto evenwel heb ik, zonder belichtingscorrectie, eens geprobeerd met spotmeting omdat mijn target toch maar één onderwerp was. Vandaar dat er ook geen klein diafragma nodig was om meer scherptediepte te hebben. Als het onderwerp maar scherp is. Dus heb ik ook het diafragma een beetje groter gepakt.
Blijkbaar heb ik in de RAWomzetting toch nog een belichtingscorrectie van -1 op het geheel toegepast. Vandaar dat ik altijd RAW gebruik. In JPEG zijn uitgebrande stukken niet meer te corrigeren. In RAW kan ik nog heel ver de belichting terugdraaien.
De onderkant van de foto heb ik daarna terug opgelicht met de Adjustmentbrush (nieuw in CS5) want die werd anders wel een beetje te donker.
grtjs
LindaCanon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Comment
-
Ja deze staat er netjes op hoor !
Comment
Comment